Laatste dag Nafplion en ook ons laatste verslag

31 augustus 2023 - Nafplio, Griekenland

Tja wat moeten we meer zeggen als je wakker wordt en uit je slaapkamerraam dit uitzicht hebt. Het is echt een pareltje waar we nu zitten. De geur van een bakkertje om je heen……opnieuw zo’n knijpmomentje. We zijn ook gelijk maar een half uurtje langer blijven liggen hahaha.

Douchen en begonnen aan onze ochtendgymnastiek. De trappen omhoog naar de plek van het ontbijt. Ppfff…

Toch beloonden we onszelf wel met het geweldige uitzicht over het oude Nafplion. Je zit dan wel extra te genieten van je ontbijt. Wij maar denken dat alleen onze katten gek zijn op een ei. Niets is minder waar. Ook hier reageren ze op het eitje tikken en zitten ze gelijk aan je voeten.

Na wat uitleg over het plaatsje gekregen te hebben zijn we op pad gegaan. Eerst het kasteel en daarna afgedaald naar het stadje en de boulevard. Hier hebben we heerlijk frappe gedronken aan het haventje. Hebben heel rustig door de straatjes gekeuveld en op z’n tijd onze rust gepakt. Heerlijk om op deze manier de vakantie af te sluiten.

Het was ruim 16 jaar geleden dat we voor het laatst op een van de Griekse eilanden waren. Na deze reis kunnen we opnieuw concluderen dat Griekenland nog altijd diep in ons hart zit. We denken dan aan de verscheidenheid van het land, het ongelofelijk lekkere eten maar zeker ook aan de gastvrijheid en vriendelijkheid van de inwoners. In het begin veel cultuur gezien met als hoogtepunt Meteora (afgestreept van onze bucketlist), de leuke ontmoeting met Hans en daarna de eilanden waar we veel onze rust gepakt hebben.

Morgen onze laatste verplaatsing naar de luchthaven van Athene, auto inleveren en vervolgens de vlucht ‘Back home’! Balthasar en Juliette😻 we komen eraan, we hebben jullie gemist.

Hiermee sluiten we ons blog. Bedankt allemaal voor de leuke reacties die we mochten ontvangen tijdens onze reis. Van de vele foto’s ga ik een mooi boek samenstellen. Daarna gaan we weer brainstormen over een nieuwe bestemming. Er is nog zoveel moois te zien.

Groet Marianne en Wilbert

1. John v Tongeren:
    31 augustus 2023
    Het was weer leuk om jullie te volgen, veel plezier in de feestweek!
    Voor ons is de vakantie net begonnen met de camper onderweg naar Spanje🌞
  2. Wilbert en Marianne:
    31 augustus 2023
    Jullie ook heel veel plezier en een fijne vakantie toegewenst.
  3. Anita Peerdeman:
    31 augustus 2023
    Wat een geweldig mooie vakantie hebben jullie gehad. Leuk om zo mee te kijken!
    Goede reis terug.
  4. José van den Boogaard:
    31 augustus 2023
    Laatste avondje voor jullie in Griekenland. Geniet er nog even van🥂. Wij hebben weer genoten van jullie reisverhalen en foto's. Goede reis.✈
  5. Lisette:
    31 augustus 2023
    Prachtige foto's hoor. Genoten van jullie reisverslag. Fijne avond nog en morgen goede reis terug naar de twee banjers op de Mient😉
  6. Nathalie:
    31 augustus 2023
    Ik heb meegenoten van jullie vakantie. Een hele fijne reis en wel thuis🤗🤗
  7. Petra:
    1 september 2023
    Dit klinkt zoals een vakantie hoort te zijn; ontspannen en bijtanken!
    En dat in het mooi Griekenland 🤩😎
  8. Marijke:
    1 september 2023
    Welkom thuis
  9. Nicklas:
    4 september 2023
    Was weer top om jullie op deze manier te volgen, dank voor de mooie verhalen en foto’s en we gaan vanavond (en/of morgen) een lekker biertje doen in de tent!
  10. Wilbert en Marianne:
    10 september 2023
    Dat hebben we zeker gedaan vriend 🤣🍻