USA - Helikoptervlucht boven de Grand Canyon

22 augustus 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Bijtijds opgestaan want vandaag staat de grote wens van Marianne op het programma. Onze helikoptervlucht boven de Grand Canyon. We zijn licht gespannen, hebben geen van beiden ooit in een helikopter gezeten. We moesten hiervoor het NP aan de noordoostkant weer even verlaten om bij het Grand Canyon vliegveld te komen. Gaaf hoor als je aan komt rijden en je ziet de helikopters gereed staan.

Ook hier ontkom je niet aan de incheckprocedure maar nu heb je alleen een camera bij je. Bij het inchecken moesten we eerst gewogen worden (de uitkomst hiervan hoefden we zo op het eind van de vakantie niet echt te weten hahaha!) dit i.v.m. de gewichtsverdeling in de helikopter. Op 2 voetstappen moesten we gaan staan. Ik vroeg vooraf nog of ik voorin mocht zitten….maar jullie raden het al hè! Totaal 6 plaatsen, incl. piloot beschikbaar, en Wilbert zat achterin op plaats 6 voor de balans. Marianne mocht naast de piloot voorin plaatsnemen. Dit zal ik nog wel even moeten horen!

Onwijs cool om dit mee te mogen maken! 30 min. lang vlieg je tussen de steile wanden van de canyon door en zie je in de laagte de Colorado rivier onder je door stromen. Onvergetelijke ervaring.

Terugrijdend zijn we nog langs wat uitkijkpunten aan de zuidkant van de canyon gegaan en hebben een bezoek gebracht aan het bezoekerscentrum waar we een film hebben gekeken over het ontstaan en het behoud van de canyon. Het doet er eigenlijk niet toe van welke plek je de Grand Canyon inkijkt, het maakt allemaal zo’n majestueuze indruk op je. Zeker een van de mooiste wonderen van de wereld.

Weer terug bij de Bright Angel lodge.

Deze accommodatie is de oudste van de Grand Canyon en bestaat al sinds eind 19e eeuw. Toen heerste hier de goudkoorts. Begin 1900 is met de aanleg van een spoorlijn de eerste stap gezet naar het hedendaagse toerisme. Toch nog altijd met ontzettend veel ontzag voor de mooie natuur van de canyon. Je ziet hier ook absoluut geen papiertje liggen, het lijkt wel allemaal vanzelf te gaan. Er rijden overigens nog altijd van die historische locomotieven met vele wagons. Nu ik dit zo zit te schrijven komt hij al toeterend en rokend voorbij rijden.

De lodge zelf en de cabins zijn wel behoorlijk gedateerd. Sommige kamers van de lodge moeten zelfs nog een badkamer delen. Wij hebben een cabin op het terrein met alles erin (behalve knap internet, hahaha!) aan de rand van de canyon. Echt een aanrader voor diegene die de zuidkant van de Grand Canyon willen bezoeken.

We hebben de rest van de middag rust genomen en we zijn lekker met een sigaartje en biertje/wijntje voor onze cabin gaan zitten. Hier hebben we alles wat we gedaan en gezien hebben nog eens de revue laten passeren. En nog meer gedachten ………..!

Rest ons hier nog 1 nachtje en dan gaan we onze terugreis inzetten. Eerst naar Phoenix.

Later…

1. Veegertjes:
    24 augustus 2017
    Waanzinnige foto's maar zie ik nou dat stoel 4 en 5 vrij waren in de heli?
    Je hebt het vast heel zwaar gehad Wilbert.