USA - Van Moab via Monument Vally naar The Grand Canyon

20 augustus 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

‘On The Road Again'! (Willie Nelson). Vandaag maar liefst 550km voor de kiezen. Als je het hier met een Amerikaan over hebt is het net of het van Vijfhuizen naar Amsterdam is! “We are talking in hours not in miles!”

Gisteren waren wij, omdat we langer konden blijven liggen, te laat voor het ontbijt. Moesten dus naar de overkant. Vandaag waren we vroeg dus hebben we dat gratis ontbijtje meegepikt. We blijven natuurlijk wel Nederlanders.

We vervolgden onze weg over Hwy191 South tot aan Hwy163 richting Monument Vally. De grootste regisseurs, waaronder John Ford en Sergio Leone hebben hier hun films geschoten. Geweldig om hier tussendoor te rijden.  De rondrit is ca. 26km lang, onverhard, stoffig en het eerste gedeelte heeft gaten als metselkuipen. Lekker hoor met het Jeepie! We hebben hier zo'n 2uur voor omgereden. Prachtige plaatjes geschoten. Uiteraard de mooiste is diegene waarin ik me echt in de film waande, ‘Once Upon A Time In The West'! Ik zag de opname zo aan me voorbij komen!

Daarna de laatste 3uur in de auto richting onze nieuwe lodge aan de rand van de Grand Canyon. Bij ons begon de spanning te stijgen. Zoveel gehoord over hoe mooi het wel niet zou zijn. Nou……de eerste de beste view was al fantastisch! Je kijkt uit over een ontzagwekkend gebeuren van plateaus, rotsen en canyons helemaal tot beneden met de glanzende Colorado rivier. ‘s Morgens en ’s avonds komen de rotsen het best tot hun recht. Overdag ligt de Canyon meest in een melkachtig licht. We hebben vandaag alleen pech met het weer, het is nevelig gebleven. Het heeft hier behoorlijk geregend, geonweerd en gewaaid hebben we vernomen. Jammer, het is nu zeker geen helder weer.

Ondanks dit zijn we behoorlijk onder de indruk. Hopen uiteraard morgen op beter! Willen nog genoeg gaan doen hier.

Later…

1. Frank Veeger:
    22 augustus 2017
    Geweldig om jullie verhalen te lezen. Geniet van al het moiois daar. Zie graag jullie foto's een keer. Veel plezier