USA - Springdale - Zion National Park

15 augustus 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Omdat we echt aan het randje van het park onze lodge hebben,  besloten we om een uurtje langer te blijven liggen. We slapen dan ook in een wel heel comfortabele boxspring. Als we thuis nog eens van bed gaan wisselen wordt het er zeker een van deze hoogte.

Gisterenavond de fietsen besproken dus konden direct door naar de ingang van het park richting de shuttlebus. Fietsen voor op de bus in de drager gezet en plaats genomen. In 40 minuten brengt deze je zo'n 10km hoger tot aan het einde van de canyon naar de Temple of Sinawava. Vanaf deze plek zijn wij fietsend down Hill weer terug gefietst langs alle mooiste rotsformaties die het Zion National Park rijk is. We passeerden o.a. ‘Big Bend', ‘Weeping Rock' (huilende rots), ‘Court of the Patriarchs'!  Maar eigenlijk is de hele afdaling door de canyon verbazingwekkend mooi. Met alle stops om te kijken en te genieten zijn we zo'n 2,5uur in de weer geweest op de fiets. Bijzonder tijdens de afdaling is dat de continu op en neer rijdende shuttlebussen, in het overigens autovrije park, je alleen passeren als je als fietser helemaal stil staat aan de kant van de weg.

Teruggekomen bij de lodge hebben wij onze fietsen weer ingeleverd en besloten weer helemaal met de bus mee omhoog te gaan om ‘The Narrows trail' te lopen. Vooraf hebben wij van die surfsokken en bijbehorende waterschoenen gehuurd omdat je continue door het water en over rotsen aan het ploeteren bent. Als extra steun en houvast hadden we gelukkig een stok ter beschikking gekregen. Geen overbodige luxe in het snelstromende water. Marianne heeft nog een natte kont gehaald toen ze uitgleed over een gladde rots. Niet kopje onder ….. hahaha! Wij hebben het smalste gedeelte van de Virgin River niet weten te bereiken maar het was ondanks dat een bijzondere maar vooral overweldigende ervaring om op deze manier de trial te doen. Al met al toch zo'n 4 uur onderweg geweest.

Moe, voldaan en vooral genoten van deze dag zitten we nu aan een welverdiend wijntje/biertje. Morgen gaan we verderop naar Bryce Canyon.

Later…

1. Willem en Anita:
    16 augustus 2017
    Wat een overweldigende natuur! Schitterend! en wat sportief van jullie op de fiets en dan die trial! Bijzonder.
  2. Agnes Weber:
    16 augustus 2017
    Ziet er indrukwekkend uit hoor ... gaaf zo lopen door die rots formaties zeg ...
  3. Wim Klaasing:
    16 augustus 2017
    Ik heb net al jullie reisverhalen gelezen en foto's bekeken. Wat schitterde allemaal, echt een top reis. Veel plezier verder en genieten. Dat doe ik ook bij het lezen en de mooie foto's. Groeten, Trude en Wim.
  4. Willem Witteman:
    16 augustus 2017
    geweldig jongens wat een belevenis.
    p.m.witt
  5. Marijke:
    16 augustus 2017
    wat een belevenis, prachtige foto's