USA - Trail langs de South Rim van de Grand Canyon

21 augustus 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

We hadden in de Grand Canyon zo’n langzaam internet dat het uploaden van de verhalen en foto’s niet wilde lukken. Jullie kunnen dus nu weer even bijlezen en foto’s kijken.

Het eerste wat je doet als je wakker wordt is toch even uit het raam kijken. Hoe ziet het weer er uit? Het belooft goed te worden, met temperatuur is sowieso niets mis. Het regent en onweert hier eigenlijk elke dag wel een beetje. Meestal vroeg in de morgen een kwartiertje.

Rustig opgestaan en gedoucht, gebeld met thuisfront en vervolgens een goed ontbijt genomen. Om 10:30 uur stonden we aan de voet van de autovrije ‘Hermit Road! Voordat we de bus instapten hebben we nog naar een gedeelte van de ‘eclips' staan kijken. Althans wat we ervan mee kregen. Lag toch wat in de wolken. Deze shuttlebus bracht ons vanuit Bright Angel Lodge naar het verste punt (11km) omhoog om vanaf daar de trail omlaag te lopen langs de rand van de canyon. Bij aankomst bij Hermit Rest eerst een bak koffie genomen en water ingeslagen en vervolgens op route gegaan. Je loopt langs de mooiste uitkijkpunten en vergezichten de canyon in. We hebben onderweg heerlijk op bankjes gezeten of met je benen over de richel. Je kijkt zo'n 1,5km de diepte in naar de Colorado rivier op plekken met prachtige namen als ‘Monument Creek Vista, Mohave point en Maricopa point. Geweldig en onbeschrijfelijk mooi. We zijn hier toch wel zo’n kleine 5 uur mee bezig geweest en hebben na afloop wat lichts genuttigd bij een lodge op zo’n 10min lopen bij ons verblijf vandaan.

Na aankomst bij onze cabin hebben we wat gerust en zijn daarna een hapje gaan eten.

Het was een enerverende dag waarbij we op de rustmomenten al turend over de canyon onze gedachten even konden verzetten….!

Later...