Dag 10 - Raften op de Snake Rivier

26 juli 2019 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Lekker wat later opgestaan, 08:00uur, want vandaag stond het raften op het programma en we hoefden ons pas om 09:15uur te melden bij Mad River Boat Trips. Lekker Griekse yoghurt met granola en een verse bak koffie. Die dripp-koffie hier is gewoon echt goed. Spulletjes bij elkaar zoeken, zwembroek, waterschoenen, touwtje voor aan je bril etc. en op pad. Vanwege de dia’s waren we toch wel iets gespannen, er zaten toch wel wat heftige versnellingen tussen. Oké we gaan het zien, Amerikanen zijn zo voorzichtig, zal wel meevallen.

Ter plaatse het ‘Eigen Risico’ formulier invullen (Ojee, stel dat……….de letseladvocaten staan in de rij hier)! Daarna omturnen in van die wetsuits. Daar moet je je echt in wurmen zeg. Heel stoer een XL gevraagd, Pff, huh, ‘Sorry miss, do you have XXL”? We hebben ons fitnessprogramma al in ons hoofd voor na de vakantie! Vlak voor vertrek hebben we nog even ‘Cornhole’ gespeeld (Een Amerikaans spel met zakjes. Huidige stand 3-1 voor Mar). Ik heb dat niet gezien, was even naar de auto!

Met z’n allen in zo’n schoolbus en op naar het startpunt. We werden ingedeeld in de boten en kwamen te zitten met een Amerikaans gezin (Rand, Mandy, Colin and Thomas). Paste echt bij ons. We vertrokken met onze gids Corey, een sportieve twintiger die in alle outdoor sporten thuis is. Leuke kerel. Kregen van alles te horen over de versnellingen en hoe je aan het water kan zien wat er onder water aan rotsen zit. Nou daar was niets mis mee. Hij zei dat het momenteel gemiddeld water was. Kan dus nog hoger en heftiger op de Snake.  Wij vonden dit wild genoeg want bij sommige versnellingen werden we tot onze slip nat. Elke versnelling heeft een naam. Allemaal van die Indiaanse op een na. Laten we die nou net wel kunnen herinneren. “Champagne versnelling”! Hik, jazeker dit komt omdat daar allemaal luchtbelletjes omhoogkomen van uit de bodem! Nou, we kunnen vertellen dat we in de twee uur in het raft aardig wat versnellingen hebben meegemaakt. Genoten en echt de moeite waard.

Bij terugkomst in onze lodge even wat gegeten en doorgegaan om wat ‘Bulls’ te fotograferen. Prachtbeesten, deze worden bij rodeo’s gebruikt. Omdat we toch in de cowboy sfeer zaten zijn we in Jackson Town nog even in de Cowboy bar geweest. ‘The Place To Be’ in Jackson Hole. Lekker een bier en wijn genuttigd op een heus zadel als barkruk.

Straks nog lekker eten. Geweldige dag geweest. Morgen richting Yellostone NP.

Later…

1. Lisette:
    27 juli 2019
    Geweldig zeg, wat n mooi verhaal. En morgen... nog meer moois, weet nu al dat jullie dit gaat bevallen. Staat mij nog zo op t netvlies. Veel plezier!
  2. Mir en Rich:
    27 juli 2019
    Wat gaaf. Ik zit volop te genieten van jullie verhalen xx
  3. Miriam:
    Spannend en gaaf hoor...
  4. Sylvia van Bakel:
    Super stoer!!! Mooie foto's 👍
  5. Wim Klaasing:
    27 juli 2019
    Is weer een prachtige vakantie met mooie foto's.
    We genieten mee met de verslagen.
    Groeten, Wim en Trude
  6. Willem Witteman:
    27 juli 2019
    Mooi hoor ,dit kunnen jullie niet met de Tymeless na doen hoor ,bij Marianne al haar krullen er uit natuurlijk.
  7. Agnes Weber:
    28 juli 2019
    Ziet er ook allemaal weer super uit zeg, gaf dat raften!