Dag 12 - Yellowstonepark - Overlook Grand Prismatic Spring-Old Faithfull-Mud Vulcano

28 juli 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Als een blok geslapen in onze Kingsize bedden. We stonden zo’n beetje 06:30uur op want hadden een redelijk programma in ons hoofd. Na de douche een lekker ontbijtje met Griekse Yoghurt en granola op de kamer genuttigd en vervolgens met 2 lekkere bekers drippkoffie op pad gegaan.

Het zou vandaag lekker zonnig weer worden dus zoals gisteren al gezegd wilden we de Grand Prismatic Spring opnieuw gaan bekijken. Dus weer 25min omhoogklauteren naar de overlook. Komen we boven ligt er vanwege het temperatuurverschil een behoorlijke stoomlaag omheen. In 1e instantie balen natuurlijk, daar kwamen we niet voor. Liep er ook nog zo’n klein vervelend Chinees @#@$# jong met stenen op een eekhoorntje te gooien. Nou dan grijpt Wilbert even in, hij kroop zowat onder de rok van z’n moeder. Gelukkig trok na een half uur, toen de zon feller was gaan schijnen, de stoom weg en kregen we wat of we wilden hebben. Achteraf hebben we hier dus absoluut geen spijt van gehad. De kleuren komen veel beter uit als de zon erop schijnt. Het blijft betoverend mooi om te zien. Vervolgens naar de Old Faithfull want deze wilden we nog een keer zien. Niet zo zeer voor de kleuren maar omdat de uitbarsting een geweldig gezicht en geluid is. Je wordt er gewoon stil van als deze bezig is (zo’n 10min schatten we in). Dat wil wel wat zeggen toch!

Hierna zijn we naar het Black Sand bassin gereden. Dit is ook onderdeel van het Upper Geiser bassin. We kregen hier weer de mooiste creaties voorgeschoteld. Het lijkt wel of dit gedeelte van het Yellowstone Park een grote vulkaan is. Overal bubbelt en stoomt het om je heen. Geweldig om mee te maken.

Op een parkeerplaats met uitzicht op het Shoshone Lake onze lunch genuttigd (Broodje kaas en jazeker een broodje pindakaas hahaha). Hierna door gereden naar ‘Mud Vulcano’. Uit allerlei holen, gaten en in het water komt sulfiet (gas) naar boven door de ondergrondse lagen. Het stinkt naar zwavel (rotte eieren) en daar wil je echt niet te lang in rondlopen. Neemt niet weg dat het toch weer wonderbaarlijk en uniek is wat daar allemaal gebeurt.

Hierna zijn we rustig aan teruggereden naar onze lodge. We hebben ons eerst lekker getrakteerd op een cocktail voordat we zijn gaan douchen. Straks lekker eten en vervolgens lekker knorren. Zijn zo’n 9uur in het park in de weer geweest, opnieuw een prachtige dag maar je voelt het best wel.

Morgen onze verplaatsing naar Gardiner.

Later…

1. Ad de Groot:
    29 juli 2019
    Wow wat een belevenis weer, heerlijk om weer te lezen, geniet ervan!
  2. Ellen:
    29 juli 2019
    Ziet er inderdaad geweldig uit, weer een mooie avontuur !!!!!
  3. Sjeeltje:
    30 juli 2019
    10 minuten helemaal stil geweest ?!?!? Geloof er niets van .....
    Prachtige foto's weer !
  4. Willem Witteman:
    30 juli 2019
    prachtige foto;s wat een belevenissen
  5. Veegertjes:
    31 juli 2019