Dag 20 – Aankomst in Dublin en verkennen

12 augustus 2021 - Dublin, Ierland

We vertrokken vanochtend bijtijds vanuit Roosky. Onze gastvrouw had ontzettend haar best gedaan om ons te verwennen met het ontbijt. Is haar goed gelukt. Hartelijk afscheid van haar genomen en in de auto gestapt en begonnen aan onze laatste 2 dagen in Dublin.

De reis was ± 135km, maar nam toch wel ruim 2uur in beslag. Je rijdt natuurlijk niet meer in de county maar de grootste stad van Ierland tegemoet. Het was dan ook behoorlijk druk in en om de stad. Na aankomst bij ons hotel konden we gelijk al onze spullen kwijt op de kamer. Dat was heerlijk want konden we na een vroege lunch de auto wegbrengen en de stad gaan verkennen.

Nou die mindere dag van gisteren is door vandaag meer dan goedgemaakt. Wat een fantastische stad is Dublin. Er hangt een sfeer die eigenlijk niet te beschrijven is. Die moet je proeven, ruiken en voelen, dus gewoon zelf meemaken.

Vanaf de drop-off van de auto zijn we in ± half uurtje naar het centrum van Dublin gewandeld. Je komt allemaal van die typische Cornation Street achtige maar ook statige huizen tegen. Prachtig.

In het centrum aangekomen zijn we inmiddels al wat gaan shoppen. Mar heeft een Keltische knoop aangeschaft en ik heb me verwend met een Keltische ring (Beiden in zilver).

Daarna zijn we op zoek gegaan naar het Hard Rock café van Dublin. Willen hier toch wel weer onze verzameling uitbreiden en een T-shirt van de stad scoren. Toen we arriveerden had hij net z’n deuren gesloten, dus moeten hier morgen voor terug. Geen straf hoor hij zit in het leukste gedeelte van de stad. De binnenstad van Dublin is eigenlijk een grote pub. Het bruist in elke straat. Volop restaurants, straatmuzikanten, noem maar op!

We zijn ook nog naar de rivier gewandeld en op zoek gegaan naar de ‘Half Penny Bridge’. Dit is een prachtige brug uit het begin van de 19e eeuw met veel gietijzerwerk. De oversteek kostte vroeger een halve penny, vandaar de naam. We zijn gestrand bij de gelijk genaamde traditionele pub op de kop van de brug. Hoe kan het ook anders. Fantastisch gezeten in het avondzonnetje met een Guinness en een glas wijn voor Mar. We zijn naar het station gelopen en hebben daar de trein richting ons hotel gepakt.

Perfecte dag met veel zon en veel indrukken. Morgen gaan we verder op zoek naar juweeltjes.

Later…

1. Lisette:
    13 augustus 2021
    Veel plezier nog de laatste dagen
  2. Henk den Butter:
    13 augustus 2021
    Hallo jullie, prachtige stad en geweldig verteld weer met mooie foto’s. Vandaag zal er weer genoeg te vertellen zijn. Maak er wat moois van. Groetjes
  3. Ad en Monique:
    13 augustus 2021
    Wat een gezelligheid in Dublin, veel plezier vandaag weer.
  4. Anita Peerdeman:
    13 augustus 2021
    Dublin is inderdaad een fantastische stad!
  5. Sjeeltje:
    13 augustus 2021
    Prima goedmakertje inderdaad; ziet er top uit. Nog even lekker genieten.
    dikke kusssss
  6. Willem Witteman:
    13 augustus 2021
    Ziet er gezellig uit.( ) het wordt tijd dat
    Jullie daar weg gaan , jullie zouden nog aan de drank raken . Proost