Dag 21 – Onze Laatste dag (2e in Dublin)

13 augustus 2021 - Dublin, Ierland

Er kwam een streepje door de gordijnen en had dus al zo’n vermoeden. Toen ik het gordijn verder openschoof kwam er een hele lichtbundel aan zon naar binnen. Het belooft een prachtige dag te gaan worden en wordt ± 20°C. Perfecte temperatuur om lekker in Dublin rond te snuffelen.

Eerst gaan ontbijten en vervolgens ingecheckt en de stoelen vastgelegd voor de vlucht van morgenochtend. Ook bij de receptie een taxi geregeld en ons ontbijtje voor morgenochtend om mee te nemen. Worden zo ongeveer om 04:15uur…… opgehaald bij ons hotel. Daar denk ik nog maar niet aan. Maar het komt erop neer dat als jullie wakker worden wij alweer in Nederland zijn vanuit Dublin. Terwijl wij toch ook op dezelfde dag wakker zijn geworden, hahaha.

Maar vandaag dus onze laatste dag in Ierland. Op zo’n 10min. lopen van ons hotel ligt het treinstation waar we op zouden stappen om naar het centrum te komen. Altijd weer even spannend de eerste keer of we wel aan de goede kant van het spoor stonden. Is ons wel eens overkomen dat we de verkeerde kant opgingen, hahaha! De hele rit duurt maar ± 8min. maar wandelen is het ruim een half uur. Altijd leuk om zo tussen de locals te zitten.

Vanuit het station in een regelrechte lijn naar het Hard Rock Café. We hebben inderdaad onze verzameling weer uitgebreid. Omdat ze in de computer kunnen zien dat wij in elk land altijd wel iets aanschaffen vinden ze ons een goede klant en kregen we naast onze vaste korting op ons klantnummer ook nog een 2-tal mondkapjes cadeau. Heel leuk gebaar.

We hebben vervolgens geluncht en zijn daarna langs de kathedraal en Dublin Castle geweest. Ook nog op pad geweest naar het Guinness house om het zo geroemde brouwproces te bekijken. Maar daar stond zo’n lange rij dat we pas na ± 1,5uur naar binnen konden. Dat vonden wij te gek.

Dus weer terug naar Dublin centrum en onze laatste Guinness en wijn genuttigd voordat we de trein weer opzochten om naar ons hotel te gaan. We hebben onze koffers reisklaar gemaakt en relaxed in de tuin dit verhaal zitten schrijven. Straks nog hier in het restaurant onze galgenmaaltijd nuttigen. We gaan uiteraard bijtijds naar de kamer omdat het wekkertje om 03:30uur afgaat.

We sluiten hiermee onze blog af en kunnen stellen enorm te hebben genoten van ‘ECHT EN PUUR’ Ierland.

1. Lisette:
    13 augustus 2021
    Goede vlucht én was leuk mee reizen hoor💋
  2. Sylvia van Bakel:
    13 augustus 2021
    Heel leuk op vanuit mijn luie stoel heel veel te weten te komen over Ierland. Zelf ooit in Dublin geweest, wat ik geweldig vond, maar nu zeker enthousiast genoeg om de rest ook te verkennen! 👍