Dag 3 - Rocky Mountain National Park

19 juli 2019 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijtje zijn we, met 2 volle bekers koffie, in de auto gestapt en weggereden vanuit Winterpark naar Estespark. De weg die we moesten volgen, de ‘Trail Ridge Road’, loopt dwars door het Rocky Mountain National Park. Na een uurtje zijn we eerst het Kawuneeche Visitor Center gaan bezoeken. Hier kregen we diverse voorstellen voor een trail door. Ook staat daar de actuele weersverwachting op grote schermen. Het kan hier namelijk snel omslaan. Je zit hier gelijk aan de ingang van het NP en daar moesten we dan ook de pas ophalen. We zijn de ‘Green Mountain Trailhead’ gaan lopen. Aangezien er geen parkeergelegenheid meer over was moesten we naar de volgende P en hadden we gelijk een extra km voor de kiezen. De route naar Mt Big Meadows was prachtig door het overwegend naaldwoud maar best wel pittig. Als het resultaat er dan maar mocht zijn. Nou….viel dat even vies tegen zeg. Of zijn we gewoon te veel verwend in al die jaren dat we reizen. Neemt niet weg dat de weg door het NP geweldig is. Je rijdt door giga bergen met bossen etc. Vele bergtoppen zelfs nog onder de sneeuw. Via de ‘Iceberg Pass’ passeerden we het hoogste punt 3.713m1 van de route. Hier hebben we lekker onze lunch gepakt met op de achtergrond de sneeuw en lava cliffs. In de afdaling naar Estespark kwamen we nog een kudde Elken (Grote herten) tegen die lekker tegen de bergwand aan lagen. Inmiddels in Estespark aangekomen hebben we ons getrakteerd op een lekkere dorstlesser anders dan water. Inmiddels ook onze 1e hamburger te pakken. Lekker hoor. Morgen de omgeving verder verkennen.

Later…

1. Henk:
    Prachtig verhaal en mooie foto’s. Geniet er van jullie. Gr
  2. Frank Veeger:
    20 juli 2019
    Leuk om jullie reis te volgen via deze verhalen. Geniet ervan en veel plezier
  3. Sylvia van Bakel:
    20 juli 2019
    Klinkt weer als een mooie dag 👍👍