Dag 8 - Verplaatsing naar Jackson, Wyoming

24 juli 2019 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag heel vroeg opgestaan, 06:30uur. Je vraagt je af waar we mee bezig zijn, zelfs als we naar ons werk moeten staan we niet zo vroeg op! En nog zaten we zeker niet als eersten in de ontbijtzaal. Bij het koffie halen stond er een man naast ons en stelde de vraag “Wat is dit voor taal”? Wij verteld dat we uit Nederland kwamen, ging hij gelijk over in het Duits. Woont hier al 62 jaar en wilde gewoon weer even Duits praten ervan uitgaande dat wij dat ook konden verstaan en spreken. Prima kerel. De hele ontbijtzaal zat overigens naar de getuigenis van Robert Mueller te kijken over Trump.

Goed, vandaag hadden we onze langste verplaatsing voor de boeg, zo’n 550km. We reden om 07:45uur weg uit Buffalo met voldoende water, cola light, bier en wijn voor later en natuurlijk onze steak in de doggy bag! Hahaha. Onze eerst stop was in Winchester. Even rondgelopen om de benen te strekken. Wat denk je komen we bij een ‘Revolver smid’ voor de deur uit. Mar vroeg nog aan een voorbijgangster “Is dit waar”? Yes, it’s true! Mmm, in Amerika net zo gewoon als bij ons een broodje met pindakaas! Trump policy…???

We vervolgden onze weg, en kwamen voor een spoorwegovergang stil te staan. We hebben gerust wel eens lange goederentreinen gezien maar dit spande echt de kroon. Zeker 15min staan wachten voordat we door konden. Vijf locomotieven ervoor om de boel vlot te kunnen trekken. Gaaf om te zien. Bij aankomst in het plaatsje Thermopolis (op de route) zagen we dat er een ‘Hot Spring’ (warmwater bron) was. Uiteraard even gaan kijken. ‘On the road again’ kwamen we door het Indian Wind River reservaat te rijden, je ziet de meest prachtige kleuren en rotsformaties. Op een gegeven moment staken er twee herten voor ons over de weg over. Prachtige beesten die voor ons neus door de rivier naar de overkant gingen. We boffen echt met al dat wildlife.

Uiteraard wilden we onze benen weer eens even strekken en zijn er in Dubois uitgegaan om iets te nuttigen. Marianne was de straat nog niet over of werd al aangesproken. ‘Where are you from” met zo’n lekker zuidelijk accent. Bleek een enthousiaste Texaanse te zijn die waarschijnlijk om een babbeltje verlegen zat. Wij konden ons dat wel voorstellen, ze was op pad met een vriendin die er sowieso al chagrijnig uitzag, waarschijnlijk was ze het ook. Even lekker gebabbeld met haar. We namen plaats aan een tafeltje en met het horen van Nederlands begon aan de andere kant van ons ook een stel vragen te stellen. Ik denk dat wij er gewoon gezellig uitzien of zo. Dit was een gepensioneerde oud-militair met z’n vrouw die aan het rondtrekken waren. Het valt ons op dat wij, die pas voor de tweede keer in de USA zijn, soms al op meerdere plekken zijn geweest dan menig Amerikaan die wij tot nu toe gesproken hebben. Kan je nagaan hoe groot het land is.

Inmiddels zijn we het Grand Teton NP binnengereden. De natuur en bergtoppen worden steeds mooier. We moeten bekennen dat het noordwesten van Wyoming meer is dan 'Cows and Bulls', dit gedeelte is prachtig en indrukwekkend. Na zo’n 10,5uur onderweg geweest te zijn, met vele stops, zijn we in Jackson aangekomen. Een plaatsje waar van alles te doen of te regelen is. Morgen nemen we wel iets van een rustdag, dus niets moet, alles mag. In de vijfde versnelling zeg maar… we gaan het zien.

Later…

1. Lisette:
    25 juli 2019
    Wat een belevenis weer. Prachtig he al die gekleurde rotsformaties. En ik kan me van onze reis de goederentreinen ook nog goed herinneren. Giga lang idd.

Veel plezier nog weer xxx
  2. Sjeeltje:
    25 juli 2019
    Indrukwekkende foto's: prachtig !
  3. Agnes Weber:
    25 juli 2019
    Gaaf zeg, en wát een mooie rotsen. Verder rijden jullie wel in een onwijs gave coole auto hoor, echt té gek!!!
    Geniet er heerlijk van he!
    X
  4. Agnes Weber:
    25 juli 2019
    Als je ons trouwens wil volgen (nu eerst Jamborette en later vakantie's) kan dat hier: agnesweber.reislogger.nl