Dag 9 - Dagje Grand Teton National Park

25 juli 2019 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Later opgestaan vanmorgen, 08:30uur want we zouden een rustig dagje doen vandaag. We wilden bij onze lodge ontbijten maar het was zo druk dat je in een rijtje moest gaan zitten wachten tot er plaats was in het restaurant. Nou daar heb ik dan echt geen zin in ’s morgens. Dan maar op zoek naar iets anders. We zijn na ons ontbijt naar een supermarkt geweest om e.e.a. in te slaan. Hebben nu weer yoghurt en granola dus hoeven dus nu niet perse ergens te gaan ontbijten.

We zitten in Jackson, een gezellig dorpje wat zomers vooral bezocht wordt voor outdoor activiteiten. Je kan hier o.a. raften, kajakken, klimmen en mountainbiken. Voor onze leeftijd is dat wel wat te pittig allemaal, alhoewel we wel gaan raften morgen. In de winter kan je hier uiteraard ook skiën. Wij hebben het in ieder geval rustig aangepakt vandaag.

Bij de lobby even een kaart van het gebied opgehaald en zijn op ons gemakje naar het Grand Teton NP gereden en daar de Teton Park Road  op gegaan. Met de regionale radiozender met countrymuziek op de achtergrond kom je via deze weg werkelijk op de mooiste plekken terecht met uitzicht op de bergtoppen. Onwijs indrukwekkend, alweer …. We zijn langs de meren gereden en hebben er twee uitgezocht waar we naartoe gelopen zijn. Eerst Jenny Lake, alleen al de route er naar toe is geweldig om te doen. Wel gelachen hoor, we liepen in het begin met vier oudere Amerikanen op die spookbang waren dat ze een beer tegen kwamen. Ze waren gewapend met een fluitje hahaha. We hebben daar aan het eind heerlijk een tijdje gezeten en over het meer en naar de besneeuwde bergtoppen zitten turen. Op de weg terug zagen we een eend druk in de weer om haar kroost (17st) door de heftige stroming te loodsen. Die kleintjes volgen instinctief gewoon moeders. Ze plonsen erin en uit alle macht zwemmen. Hierna zijn we naar String Lake gegaan. Een meer met prachtig turquoise water en dat tegen de bergketen aan. Prachtig om te zien. We hebben lekker zitten picknicken op een bankje en wederom gezellig zitten babbelen met een stel uit Idaho. Uiteraard kwam het gesprek weer uit op onze clown Trump. Ze ergeren zich net zo aan hem als wij. “But unfortunately we have to deal with it” was hun reactie.

We zijn het park uitgegaan en even naar ‘Mad River Boat Trips’ gereden om onze raft excursie op de Snake rivier te bevestigen. Spannend hoor.  De dia’s die we daar voorbij zagen komen zagen er best ruig uit. We gaan het meemaken morgen.

Nu even lekker een cocktail drinken en straks een hapje eten. Prima rustig dagje geweest.

Later…

1. Willem Witteman:
    27 juli 2019
    wat zien jullie veel , en wat een mooie kleuren heeft moeder natuur .
    ( ) als je toch president van zo'n mooi land bent mag je toch een beetje gek doen .
  2. Agnes Weber:
    28 juli 2019
    Wauw ... wat ziet het er mooi uit zeg👍🏼