Sardinië - Alghero

16 augustus 2016 - Alghero, Italië

Onze laatste dag is ingezet, althans wat betreft dat we geen rekening met de tijd hoeven te houden. Wat  hebben we weer een ongelooflijke vakantie achter de rug. Uurtje of 8 opgestaan en lekker rustig aan het ontbijt geschoven. Vandaag hadden we het historische Alghero in de planning. Een drukte van belang daar. Vonden net buiten de stad een mooi parkeerplekje. Kleine 5 min. lopen en liepen zo de stadsmuren binnen. Het is een plaatsje dat in de tweede wereldoorlog behoorlijk gebombardeerd is. Toch is het oude historische grotendeels intact gebleven. We hebben koffie gedronken en heerlijk door de oude smalle straatjes van het oude centrum gewandeld. Het is hier behoorlijk Spaans georiënteerd, de straatnaambordjes zijn zowel in het Italiaans als Catalaans. Op zoek naar een lunchplekje kwamen we aan de rand van de haven te zitten. Net besteld en komen daar Sjaak en Petra aanlopen. Hoe spontaan kan je vakantie verlopen. Je beste maat met vrouw! Yes….  Na de lunch zijn we naar onze agriturismo gereden. Lekker met z’n viertjes gezwommen, geluierd en uiteraard een heerlijk wijntje gedronken. Wat wil je nog meer.

Wij hadden inmiddels een vertrouwd eetadresje nabij Alghero aan het strand. Weer voortreffelijk gegeten. We hebben afscheid genomen van Sjaak en Petra en zijn naar onze agriturismo gereden. Koffers zijn ingepakt en zijn dus klaar voor de terugreis.

Het wekkertje staat om 05:30uur, moeten het eiland nog dwars doorsteken richting Olbia. De vlucht is om 10:25uur.
Voor diegene die via ons blog meegereisd hebben, hopen we dat jullie ook weer mee hebben genoten van onze belevenissen. Marianne en ik in ieder geval met volle teugen.

Arrivederci,

1. Ad en Monique:
    17 augustus 2016
    ja zeker , alle dagen meegereisd en meegenoten.!! erg leuk weer om jullie te volgen. dank jullie wel en goede terugreis ! tot gauw . x x x
  2. Ellen Slootweg:
    17 augustus 2016
    leuke vakantie zo te lezen! goede terugreis,

groetjes Ellen
  3. Leon:
    17 augustus 2016
    Leuk dat jullie Sjaak en Petra hebben ontmoet en jammer dat jullie weer op weg naar huis moeten.
  4. Henk den Butter:
    20 augustus 2016
    Hallo jullie, alles gelezen en weer genoten van je verhaal. genoten en terug voor de werkelijheid, Gr Henk