Sicilië - Relaxdag in Castellammare del Golfo

29 juli 2015 - Castellammare del Golfo, Italië

Vandaag besloten we niets te doen en een relaxdag te nemen en alles in de kruipversnelling te doen. Na het ontbijt heel rustig het oude stadje Castellammare del Golfo ingewandeld. Paar trappen op en dan kom je in het centrum terecht. Zijn daar lekker op een terrasje gaan zitten om koffie te drinken en mensen te kijken. Zijn we eigenlijk best wel goed in vonden we. Ruim 1,50uur volgehouden. Toen we eindelijk besloten om op te stappen en naar het strand te gaan, kwamen we langs een heel leuk zaakje. Een Spaanse, getrouwd met een Siciliaan, had hier haar winkeltje waar ze allerlei kunstzinnige keramieke artikelen verkocht. Het bleek voordien een naai- en knopenwinkeltje van zijn grootmoeder te zijn geweest. We raakten heel amusant in gesprek. Ook haar man mengde zich vervolgens in het gesprek. Heel gevarieerd, over Nederland, Spanje, Italië, de verschillen tussen de landen maar uiteraard ook leuke tips over Sicilië. Vooral de plaatsen waar wij nog naar toe reizen. De laptop kwam zelfs op tafel. Na leuk afscheid te hebben genomen van het 2-tal hebben we nog wat foto's geschoten van bovenaf. Het strand werd dus wat uitgesteld want inmiddels was het lunchtijd. Weinig gedaan en verbrand dus een lekkere frisse salade met daarnaast wat verse mosselen genomen. Wel natuurlijk een mezzo (karafje 0,50 ltr) vino bianco erbij. Het is en blijft natuurlijk wel vakantie. In het hotel een parasol geregeld en voor een uurtje of 2 naar het strand geweest. Luieren is op z'n tijd ook heel fijn. Een douche gepakt en nu zitten we aan de haven voor ons hotel op een loungeset over de haven te kijken hoe de bootjes een voor een vanaf zee terugkomen. Over een half uurtje gaan we eens kijken waar of we de avondmaaltijd gaan nuttigen. Waarschijnlijk is er vanavond ook nog iets speciaals te beleven. Er staan allemaal tentjes opgesteld en ook is er een groot podium gebouwd. We gaan het beleven. Morgen gaan we op weg naar zuidoost Sicilië, "Piazza Armerina"  Later...