Sicilië - Ristorante San Giorgio del Drago, Randazzo

20 juli 2015 - Randazzo, Italië

Zojuist teruggekomen van ons diner. Mochten we ooit nog eens terugkomen op Sicilie, dan gaan we hier zeker weer naar toe om te eten. Voortreffelijk en wat een sfeertje. We zaten op een pleintje geheel omsloten door van die hoge huizen met balkonnetjes met aan het einde een 15e eeuws nonnenklooster. Allerhartelijkst verwelkomt door onze gastheer in het Italiaans, ratel de ratel de ratel. Ik Si,si,si......! Buona  sera, una bottigla vino rosso e aqua naturale per favor!  Parla l ' ingese? Si,  gelukkig zeg! Hebben we als antipasta genomen, een heerlijke brochetta, een carpaccio en als hoofdgerecht "Tagliata " Dit is een heerlijke rosé gebakken entrecote met warme olijfolie, groene peper en verse rozemarijn. Dit was naast het uitzicht op de burcht "de reden " dat we hier naar toe zijn gereden. Had ik over gelezen namelijk. Super! Naast ons zat een mannetje met zijn vrouw te eten en die had een stem of dat die zo uit de filmset  van The Gotfather was gestapt. Speelde er ook nog zo'n typisch kenmerkend muziekje op de achtergrond. Net echt. Ik miste alleen nog die watten in z'n mond. In de auto op de weg terug zaten Marianne en ik hem steeds na te doen.

Wilbert Corleone. .... nu ik dit zit neer te pennen, heb ik nog steeds schik.

Later...

1. Henk den Butter: