Sicilië - Taormina

21 juli 2015 - Taormina, Italië

Ietsje later maar nog altijd 07:30uur opgestaan. Lekker duikje in zwembad genomen en van de eerste ochtendzon genoten. Na het ontbijt hebben we vandaag een uitstapje naar Taormina ondernomen. Dit plaatsje ligt boven op een hoge rots met een spectaculair uitzicht over de baai van Messina. Het plaatsje is op zichzelf al een bezienswaardigheid, veel oudheden en vele steegjes en trappen maar ook chique winkels. Een van de bekendste monumenten van Cicilie is het Theater Greco. Hier zijn in de zomermaanden nog altijd wekelijks opera- en theatervoorstellingen en soms ook popconcerten te bewonderen. Prima naar ons zin gehad.

Vanaf 1600uur hadden we een wijnproeverij op de Azienda Agricole Gambino. Wat er aan de hand was met die TomTom weet ik niet, de afstand was maar 7,5km met een tijd van 15 min, maar net als in de TV-reclame stuurde hij ons constant door een heg heen! We kwamen ca. 16:50uur aan.Terug deden we het gelukkig in 18 min. Wat de proeverij betreft maakte het gelukkig niets uit.

De vulkaan maakt dat de grond in de omgeving erg vruchtbaar is en daardoor een goede basis is voor wijnvelden. En waar kan je dan beter wijn proeven dan middenin het gebied waar de bekende wijn van Sicilie, de "Nero d'Avola" wordt gebotteld. Wij gaan dat natuurlijk niet allemaal meeslepen, maar een 2-tal lekkere droge witte,  met een licht fruitig "zuurtje" konden we niet laten staan. Deze halen Nederland niet. Dus ik denk dat wij mettertijd nog eens een proeverijtje thuis organiseren met een 6 - tal Siciliaanse wijnen. Wilbert Corleone heeft inmiddels de contacten gelegd."You get what you want my friend! The Stones zongen destijds volgende mij iets anders! Huh. ..

Ik ga maar slapen.......  Later...

1. Mirelle:
    22 juli 2015
    Ghegheghe altijd weer wijn :)
  2. Marijke:
    22 juli 2015
    Oh, gezellig weer die verhalen, je "proeft" bijna het eten en de wijn. Volgens ons wordt dit weer een supervakantie, gaaf bakkie die 500, ook voor lange benen? Geniet ervan, we wachten weer op het volgende verhaal. Kijk je wel af en toe om "Corleone" !!
  3. Ann:
    22 juli 2015
    Prachtig, lekker genieten en je schrijft weer geweldig! Heerlijk om te volgen:)