Dag 19 - Vanaf Ardara naar Roosky (County Longford)

11 augustus 2021 - Roosky, Ierland

Vroeg opgestaan en een goed en lekker ontbijtje genomen. Vanwege de langere reisafstand dachten we dat het een wat saaie dag zou worden maar het is een bijzondere dag geworden. Hoezo zal je je afvragen!

De dag startte met stortregen. Echt Iers, nat en grauw! Maar toch vol goede moed op weg naar de 'County Longford' (Midden Ierland, onder de grens van Noord-Ierland).

Was een verplaatsing van zo'n 2 uur en zitten nu op zo'n 1,5 uur vanaf Dublin. Je ziet het landschap veranderen, vanuit het hoge gebergte naar glooiende heuvels. Onderweg nog een bijzonder zicht. Was ook een afgevlakte bergkam en we dachten beiden direct aan de Grand Canyon! Bijzonder toch!

Ca. 11 uur reden we Dromod binnen en waren toe aan een bakkie koffie. Maar het was hier net zo uitgestorven als de Graveyard van Ardara! Waar zijn we in hemelsnaam beland was onze 1e gedachte! Gezocht en kwamen terecht bij een klein hotelletje, inclusief bar en restaurant. Voorop gesteld, we kwamen binnen in een warm bad. Voor het eerst sinds de Covid-19 pandemie weer buitenlanders! Alleen waren ze daar niet op ingesteld. We wilden koffie met iets lekkers erbij voor de trek. Hadden ze niet, wel nog overgebleven dessert van gisterenavond. Niet getreurd, wij aan de appelcrumble met ijs en slagroom. De special voor vanavond was geroosterde lamsrack, een van onze lievelingsgerechten. Wij dus direct gereserveerd. Zitten hier namelijk met ons verblijf maar 4km vandaan. Geregeld.

Al heel snel in contact met Dublin'ers, ontzettende fan van het Nederlandse voetbal en AJAX (Wist echt alles), maar ook Spurs-fan. Dus natuurlijk moest hij de wedstrijd van mei 2019 er bij mij nog even inwrijven, hahaha! Bijzonder zo'n man en heerlijk met elkaar gesproken.

Als 1e naar onze B&B gegaan en koffers naar binnen gesjouwd. De meesten van jullie kennen de fabeltjeskrant nog wel hé? Nou we hebben hier een 'Truus de mier' het gaat van de hak op de tak, wij moeten dit, zij moet nog dat en uiteindelijk is alles oké! Tuut, tuut, tuut!

Kaart erbij, wat gaan we doen hier? Het weer is helemaal opgeklaard en mooi geworden.

Richting Strokestown, een hele story over een ongelikte Ierse majoor. Zouden dat gaan bekijken en de geschiedenis induiken. Helaas Covid-19, alles dicht. Alleen de tuin konden we door. Nou, daar waren ze ook al in geen 2 jaar geweest. 'Disappointing' wij zeggen dan jammer!

En nu?

Op naar de Gin, Whisky en Wodka distilleerderij van 'Shed' in Drumshanboru. Rondleiding geboekt met aansluitend proeverij. Interessant, leuk en lekker om te doen.

Terug naar onze B&B om ons te kleden voor het restaurant en 'Geroosterde lamsrack'! Je raad het al, vergeten op te schrijven, dus uitgegeven, dus niks, niente, nada voor fam. Witteman! Het zij zo!

Wat kregen we wel?

Hij had nog een speciaaltje in de vriezer of zo! Oké doe dat dan maar. Iets van rosbief. De man is zo'n lieverd en doet echt z'n best maar het was zooo slecht! Zwaar doorgebakken rosbief, niet te snijden, doperwten en wortels. Brr.

Gaan naar onze B&B toe. Morgen op naar Dublin. 'Here comes the Fam. Whiteman'

Later...

1. Lisette:
    Wat jammer allemaal inderdaad
    Maar vandaag vast weer beter, goede reis
  2. Henk den Butter:
    12 augustus 2021
    Zit niet altijd mee dus. Maar vandaag beter hoop ik! Fijne dag vandaag. Altijd mooi je verhalen te lezen en jullie foto’s te zien. Gr
  3. Ann:
    12 augustus 2021
    Wat een teleurstelling allemaal, maar al met al een leuke dag gehad! Vooral het gesprek over voetbal:)
  4. Anita Peerdeman:
    12 augustus 2021
    Helaas tegenslag hoort er ook bij.
    De mooie dingen onthouden, de slechte snel vergeten!