Dag 16 - Avalance en Cedarwood Trail - Glacier Park

1 augustus 2019 - Hungry Horse, Montana, Verenigde Staten

Vandaag op onze laatste dag ook weer vroeg opgestaan (06:30uur) want wilden perse de Avalance Trail lopen en hadden gezien dat we er vroeg bij moesten zijn i.v.m. een parkeerplaats. Gauw even douchen en tandenpoetsen en ‘On the road again!’ Alleen een koffie meegenomen uit de hoofdtent van ‘Under Canvas’! Broodje zouden we onderweg kopen om zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Nou dat was niet verkeerd ingeschat want we hadden werkelijk het geluk dat er nog 1 plek over was waar we onze Bighorn neer konden zetten! Die Amerikanen zijn nog gekker dan ons. Hahaha.

We begonnen met het Ceder bos en liepen onder prachtige woudreuzen door. Het is een heel erg dicht bos waardoor er een mysterieuze groenige kleur hangt wat een aparte geur geeft. Naast ons stortte de Avalance creek zich met daverend geweld naar beneden. Uiteindelijk na anderhalf uur klimmen en klauteren kwamen we aan bij het Avalance Lake. Het meer was mooi maar op het plaatje blauwer dan in werkelijkheid. Neemt niet weg dat het prachtig was en compleet omsloten door het bergketen. Tijdens de afdaling op weg naar de auto kwamen we een leuk stel tegen uit Texas. Hij had jarenlang in Nederland gewoond en had in 1985 zelfs nog de Elfstedentocht (helaas niet uitgereden) op Friese doorlopers geschaatst. Hij probeerde zoveel mogelijk Nederlands te praten en stond alleen maar te glimlachen. Super grappig.

We zijn vervolgens teruggegaan naar Under Canvas want wilden vanmiddag zoveel mogelijk relaxen en genieten van deze aparte verblijfplaats. We zitten nu lekker voor onze clamping een bier en wijntje te nuttigen. Mar zegt nog “Volgens mij ben ik afgevallen” Huh..? dan denk ik ook wel een ons of 2! Hahaha. We slapen hier overigens perfect in ons Kingsize bed. Het koelt ’s nachts lekker af naar zo’n 12°C zonder dat het vochtig wordt binnen.

We gaan straks nog een hapje eten bij Josephine. Bij terugkomst koffer pakken, ik hoef overigens niet zoveel te doen hij is redelijk geordend vind ik. Mar heeft meer werk denk ik zo, het is een grote puinhoop in haar koffer. Morgen rijden we hier om 08:00uur weg. Eerst naar Kalispell, hier leveren we onze Dodge Ram Bighorn weer in. Ik zal hem gaan missen! Om 11:00uur gaat onze vlucht naar Salt Lake City waar vandaan we dan om 14:30uur doorvliegen naar Amsterdam waar we zaterdagmorgen zullen landen.

Hiermee komt er helaas een eind aan ons vakantieavontuur en is dit ook ons laatste verslag. We hebben ontzettend genoten en een heel gevarieerde en fantastische reis achter de rug met ongelofelijk veel indrukken en natuurschoon. Jullie hebben aan de hand van de verhalen en foto's misschien mee kunnen genieten.

We wisten het eigenlijk wel maar het is opnieuw bevestigd. De USA is en blijft een van onze favorieten!

Marianne en Wilbert

1. Lennart:
    2 augustus 2019
    Ik heb meegenoten van jullie prachtige reis. Dankjewel
  2. Wim Klaasing:
    2 augustus 2019
    Wij hebben geweldig genoten van jullie verhalen en foto's, was weer een top vakantie. 👍👍
  3. Frank Veeger:
    2 augustus 2019
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen en mooie foto’s. Goede reis terug👍
  4. Corry:
    2 augustus 2019
    Wat een prachtige verhalen ,was heel leuk om te lezen 🤗
  5. Miriam:
    2 augustus 2019
    Goede reis terug en tot snel.
  6. Willem en Anita:
    2 augustus 2019
    Elke dag na het wakker worden jullie avonturen gelezen. Wat een geweldig natuurschoon daar! Goede reis naar huis!
  7. John v Tongeren:
    2 augustus 2019
    Het was weer leuk om jullie te volgen!
  8. Jessica van Riksja Travel:
    2 augustus 2019
    Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen weer te lezen! Jullie hebben een mooie reis gehad en goed genoten zo te lezen. Bedankt voor het delen!
  9. Lisette:
    2 augustus 2019
    Zal straks weer een mooi fotoboek worden, zo leuk om dan weer opnieuw je vakantie te herbeleven. Goede vlucht straks een tot gauw
  10. Ad en Monique:
    2 augustus 2019
    goede vlucht en bedankt voor het delen van deze prachtige vakantie !! wel thuis voor straks. x x
  11. Henk den Butter:
    2 augustus 2019
    Mooie reis, veel gezien en prachtige foto’s en verhalen. Goede reis terug en tot de volgende keer😜. Gr Henk
  12. Jan:
    2 augustus 2019
    Prachtig vakantie land en weer leuke verslagen 👍.
    Zal wel weer wennen zijn in dat kleine Peugeotje van je 🙈
    Goede terugreis en gaan jullie zien . Mzzl
  13. Willem Witteman:
    2 augustus 2019
    Dank jullie voor de verhalen en natuurlijk de foto's , wat een beleving prachtig om op terug te zien .
    we wensen jullie een goede vlucht terug
  14. Agnes Weber:
    2 augustus 2019
    Het was erg leuk om 'met jullie mee te reizen'. Goede reis terug en ik hoor 'live' de verhalen ook nog wel eens.
  15. Veegertjes:
    2 augustus 2019
    Whoow, ik heb erg genoten van jullie foto’s en verslagen. Wat een reis!
    Goede terugvlucht
  16. Nicklas:
    2 augustus 2019
    En dan is het ineens weer voorbij... jullie hebben weer prachtige herinneringen gemaakt en wij hebben weer mee kunnen genieten!! goeie terugreis en dank voor de heerlijke verhalen!
  17. Ann:
    4 augustus 2019
    Wehebben even een inhaalslag moeten maken, maar wat een geweldige reis weer!
    Genoten van de prachtige foto's en dito verhalen. Bedankt Xx