Dag 14 - Verplaatsing naar Missoula - Montana

30 juli 2019 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Eerst nog even over gisterenavond in het Cowboydorp Gardiner aan de Yellowstone rivier. Het lijkt wel of de tijd hier een beetje heeft stilgestaan. Ook al zijn ze in de USA behoorlijk met het wegennet aan de gang daarin hebben ze Gardiner voorlopig nog overgeslagen. Hier heb je nog onverharde wegen met gaten als cementkuipen. Nog behoorlijk ouderwets stadje. We zijn gaan eten aan de rivier bij ‘Iron Horse grillrestaurant’ op aanraden van de receptioniste van ons verblijf. Mar een ‘Elkburger’ en ik een ‘Buffaloburger’. Heerlijk gegeten van het wildvlees. Enige nadeel met water en warmte waren de muggen (ik word normaal nooit gestoken als Mar naast me zit). Nu had ik 3-tal behoorlijke plekken van die pestlijders! Terug bij onze lodge samen nog even lekker op een schommelbankje gezeten met een sigaartje en wijntje. De dag dus bijzonder goed afgesloten.

Nu de dag van vandaag. Niet te vroeg opgestaan en lekker gedoucht. Verder het vaste ritueel met uitzondering van dat we deze keer een ontbijtje hebben genomen. Voordat we wegreden zijn we eerst even naar de ‘Arc de Triomphe’ van Gardiner geweest. De Roosevelt Arch is de noordingang van Yellowstone National Park in Montana. Ook zijn we nog door het plaatsje gereden om het nog even in ons op te nemen.

Over de rit naar Missoula valt niet zo erg veel te vertellen. Je rijdt overwegend door afwisselend heuvelachtig- en berglandschap. Missoula staat bekend als een studentenstad en heeft een leuk en oud centrum.

Met een taxi downtown Missoula gegaan. Vraagt die chauffeur, zo'n Starsky en Hutch figuur met zilveren brilglazen, lekker direct en met een zwaar accent. "Waar komen jullie vandaan en wat komen jullie hier in hemelsnaam doen?" ......Uuh, hoe bedoel je? Wij hem verteld dat we uit Nederland komen en op doorreis zijn naar Glacier park. Hij ging gelijk over in een andere modus. Glacier park is veel mooier dan Yellowstone en het is de beste plek om hier onze vakantie te beëindigen. Hoe bedoel je promoten. Voor de rest behulpzaam en met allerlei tips voor restaurants en bezienswaardigheden in Glacier. Al met al leuk om zo'n iemand mee te maken!

Neemt niet weg dat Missoula een leuk stadje is. Ook nog even in de lokale stadskroeg geweest. Allemaal vreemde figuren, de meeste zonder voortanden hahaha, nog gekker dan in Cheers! Onze barkeeper 'Red' keek ons met een half dichtzittend oog steeds raar aan. Wij vroegen iets over de geweren boven de bar en kregen in ' vol' accent uitleg over een 'Pawn'-verhaal. Je za begrijpen dat we na 1 drankje klaar waren en de zaak beleefd verlieten! Pff.

We zitten nu in een bar/restaurant voor ons diner. Mar wilde graag Nachos als voorgerecht. Nou...dat gaat nergens over hier. Na een derde met z'n tweeën was het genoeg. Dit is onze tweede doggiebag hahaha. We hebben nog een lichte rauwe tonijnfilet met wasabi en gember genomen. Als het flesje op is, laten we een taxi komen en ons lekker naar de lodge brengen.

Dit is echt ultiem vakantie vieren.

Morgen hebben we onze laatste verplaatsing naar het plaatsje Coram in het Glacier National Park waar we onze laatste 2 dagen/nachten zullen doorbrengen. We zijn nog altijd vol van enthousiasme.

Later…

1. Agnes Weber:
    31 juli 2019
    Gaaf stadje hoor, precies zoals je je Amerika voorstelt
  2. Marijke:
    31 juli 2019
    Heb net de laatste 7 verslagen gelezen en de foto's gekeken, wat een prachtige reis, mooi land hoor. Wij genieten van jullie verhalen en de mooie foto's. De beer was wel erg dichtbij hoor Wilbert. Geniet nog maar een paar dagen, doen wij het ook.
  3. Marijke:
    31 juli 2019
    Heb net de laatste 8 verslagen gelezen, had een beetje achterstand. Wat een mooie reis en foto's. Wij genieten mee. De beer was echt wel dichtbij hoor Wilbert. Nog een paar dagen genieten (en wij ook).
  4. Marijke:
    31 juli 2019
    sorry, dubbel, dacht dat ie 'm niet had geplaatst. doei groetjes Rick, Ruud en Marijke
  5. Willem Witteman:
    1 augustus 2019
    Nou jullie reis verhalen en foto's gelezen en bekeken kunnen wij wel zeggen ,dat jullie genoten hebben , het was voor ons ook mee genieten .
    Zet hem nog even op,en geniet van het vakantie leven het duurt nog maar even .
  6. Henk den Butter:
    1 augustus 2019
    Mooie verhalen en mooie foto’s. Indrukwekkende vergezichten en natuur! Geniet er van. Gr Henk