Dag 15 - Glacierpark en Glamping

31 juli 2019 - West Glacier, Montana, Verenigde Staten

We zijn inmiddels aangekomen op onze laatste bestemming. We verblijven in een ‘Glamping tent’ middenin de natuur. Geen Wifi, geen elektriciteit, lampen op zonne-energie, in de Glamp lampjes via een powerbank.  Met andere woorden “Welcome Back To Nature”. Het is een heel aparte ervaring, zeker als je luxere onderkomens hebt gehad. Echt gaaf.

De dag van vandaag. Om 07:00uur opgestaan. Ontbijtje genomen, ijs in de cooler en op pad voor onze allerlaatste verplaatsing. Als tip meegekregen om vanuit Missoula eerst even langs te gaan bij het trainingscenter van de ‘Smokejumpers’. Op deze basis worden de brandweermannen getraind om met parachute gedropt te worden en de brand direct waar ze kunnen te bestrijden. Jammer genoeg waren we een uur te vroeg voor de rondleiding. We hebben wel alles via een film kunnen volgen hoe ze te werk gaan. Zomerdag staan de vliegtuigen en de jumpers met parachute paraat om op elk moment uit te rukken. Zijn wel lefgozers hoor.

Hierna zijn we vertrokken naar het Glacier Nationaal Park wat tegen de grens met Canada aan ligt. Eerst even ingecheckt bij ‘Under Canvas’ voor onze nachten hier. Daarna zijn we via de west ingang het park ingegaan. Het merendeel is ontoegankelijk maar er loopt een pas door het park die je werkelijk de mooiste uitzichten verschaft. Je komt hier echt ogen tekort, iedere bocht is weer anders. Op de ‘Going to the Sun Road’ zie je gletsjers, blauwe meren en besneeuwde bergtoppen. En ook kwamen we weer wildlife tegen, deze hadden we nog niet gespot en dan zie je hem ineens staan tussen het groen. Als je met een Dodge Ram Bighorn rijdt, wil je hem zien ook! Gelukkig was hij publiciteitsgeil want bleef maar staan en heb hem dus goed vast kunnen leggen. We waren echt verbaasd!

Tegen een uurtje of zes zijn we teruggereden naar ‘Under Canvas’ om ons stulpje te betrekken voor de laatste 2 nachten. Echt een unieke verblijfplaats.

Op aanraden van de jongen van de receptie zijn we gaan eten bij Restaurant Josephine. Heerlijk aan de Trout (vis) gezeten. Morgen gaan we bijtijds op pad om nog een trail te lopen.

Later…

1. Petra:
    1 augustus 2019
    Ik zie een brandweer-bedrijfs-uitje 😜
  2. Lisette:
    2 augustus 2019
    Heerlijk back to basic.
    Klinkt goed. Veel plezier nog jullie laatste dagen