Dag 13 - Verplaatsing naar Gardiner en al het moois onderweg!

29 juli 2019 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Heerlijk om het begin van dit verslag te schrijven met ‘Surrender’ van U2 op de achtergrond uit ons Bose-boxje. Eindelijk ook weer knap internet en kan dus e.e.a. weer even bijwerken.

De dag van vandaag. Wekkertje om 06:30uur gezet, nog even wat suffen en er om 07:00uur uitgegaan. Lekkere gedouched, koffers gepakt en vervolgens ons vaste ontbijtje met yoghurt en granola. Voordat we bij de lodge vandaan wegreden eerst even water ingeslagen en de gebruikelijke koffie voor onderweg in de auto. We zijn al helemaal aan het veramerikaansen hahaha! We kozen ervoor om niet de korte route te nemen maar door de ‘Grand Canyon van Yellowstone’. Ook deze keer kwamen we weer langs ‘Mud Vulcano en Sulphur Caldron’. Je rook ze al ver van tevoren. Mar zei tegen mij “Schat, heb jij een pufje gelaten”, nou ja zeg…..zou ik nooooit doen! Er was weer behoorlijke activiteit daar vandaar denken wij.

De eerste stop hebben we gemaakt bij het ‘Artist Point’. Dit was op aanraden van een Amerikaan bij het ‘Black Sand Bassin’, dit moesten we zien.  Wat een adembenemend uitzicht had je daar over de ‘Lower Yellowstone Falls’. Je rijdt ook parallel aan de Yellowstone River en komt langs de mooiste formaties en uitkijkpunten. O.a. Dunraven Pass, Crittenden Road, Tower Falls etc. etc. Je kunt het eigenlijk niet beschrijven zo indrukwekkend het allemaal is.

We zeiden dat we aan Wildlife geen gebrek hadden, alleen nog geen beren gezien onderweg. Wat denk je, worden we op deze verplaatsing op onze wenken bediend en verrast met een ‘Grizzly beer’ en even later met een bessen etende ‘Zwarte beer’. Hoe mooi wil je het hebben, al stond ik volgens Mar veel te dicht bij om m’n foto’s te maken. Viel mee toch, ben ‘still alive’ en zit m’n verhaaltje te schrijven. We voelen ons geluksvogels. Vlak voor Gardiner zagen we Mammoth Hot Springs liggen. We verlieten Yellowstone NP aan de noorduitgang en zijn doorgereden naar het plaatsje Gardiner (Ca. 900 inwoners). Komen we binnen rijden zien we 2 Elken met elkaar in de clinch. Lopen hier gewoon door de straten. Lijkt Zandvoort wel, hahaha!

Gardiner is een leuk plaatsje met voldoende restaurantjes. We gaan ze ontdekken, lekker een borrel nemen en een hapje eten straks.

Morgen trekken we door naar het plaatsje Missoula richting de grens met Canada en het Glacier National Park.

Later…

1. Sjeeltje:
    Gaaf zeg die beren !!
  2. Petra:
    Gaaaaaaf!
  3. Willem Witteman:
    30 juli 2019
    mooi allemaal (je denkt toch nog een beetje aan Nederland) ondanks al dat moois wat jullie zien ,ha ha
  4. Agnes Weber:
    31 juli 2019
    Je stond inderdaad dichtbij zeg .... maar ook daar weer een prachtige omgeving zeg!!!
  5. Wim Klaasing:
    31 juli 2019
    Wat een geweldige omgeving en super mooi foto's.