Dag 18 - Donegal en z'n 'Graveyard'

10 augustus 2021 - Ardara, Ierland

Vandaag was een andere dag dan anders. Het begon natuurlijk al dat we hadden besloten om lekker uit te slapen. Sowieso laat het ontbijt gereserveerd. I.v.m. Covid-19 moet je een tijd aangeven.

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en op het gemakkie over de B-weg richting Donegal gereden. Dit stadje heet in het Gaelisch Dun na nGall ‘Vestiging der Vreemden’. Schijnt uit de Vinkingentijd te zijn!

Ons 1e doel was om het kasteel te bezoeken. In het ANWB-boekje stond vanaf 09:30uur geopend. Maar er zat een groot slot op. Geen ouderwetse helaas, gewoon een ABUS! We kwamen een Pastoor tegen die ons kon vertellen dat het gesloten was i.v.m. Covid-19! Jammer!

Op het driehoekige dorpsplein (Diamant) met een Obelisk over 4 wijzen, koffiegedronken met een 'rare' cup cake. Droog en brak in je handen. Werd een puinhoop, degene die hier het meest van genoten hebben zijn waarschijnlijk de vogels. Jammer!

Eigenlijk het enige positieve aan Donegal vonden wij het 'kerkhof'. Prachtige ruïne in een Harry Potter achtige sfeer. Je zou hem hier zo tegen kunnen komen op z'n bezem! Hahaha.

We hebben nog wel de lunch gepakt in Donegal maar het plaatsje viel ons tegen. De highlights rondom hadden we natuurlijk gisteren al gedaan. Kan natuurlijk een keer gebeuren.

Lekker terug naar ons verblijf in Ardara en in de zon een sigaartje en biertje gedronken. Relaxen is heerlijk.

Later...

1. Sjeeltje:
    13 augustus 2021
    Jammer dat Donegal wat tegenviel....