Dag 17 – Ardara, County Donegal en Slieve League

10 augustus 2021 - Ardara, Ierland

Vanochtend ons laatste ontbijtje in 'Arnolds'. Heerlijk weer onze yoghurt met fruit en granola. Hier trekken we het voorlopig vandaag wel weer op. De route ingezet naar Ardara. Was een uurtje rijden dus ca 10:15uur arriveerden we in het plaatsje. Ziet er heel gezellig uit met een hoop pubs om ons heen. We wisten dat we nog niet in konden checken dus op zoek naar koffie. We liepen een openlucht pub in, was wel lachen daar. 'Hi, how are you?' Fine and you? Wij willen graag een dubbele espresso en cappuccino! Huh…, hier zijn we eigenlijk niet zo goed in. Wij zijn meer van de drank, je kan beter naar de overkant daar hebben ze meer verstand van koffie. Oké misschien tot later, hahaha! Aan de overkant dus maar besteld en een heerlijke 'Lemoncurd met merengue' taartje erbij.

Je wilt het niet geloven, we lopen naar de auto en schijt er een vogel op m'n verse T-shirt. Even ons nieuwe verblijf in gelopen en in het toilet schoongemaakt, maar die lucht hé, gewisseld dus. Zo ga ik er hard doorheen. De receptioniste zei dat dit geluk brengt hahaha, we zullen zien dacht ik nog.

Als het geluk met het weer te maken had vandaag zei Marianne zojuist tegen me, 'Dan mogen ze morgen op mij schijten'. Wat een prachtige dag vandaag, zonnetje erbij en uiteindelijk 22°C.

We zijn dwars door het gebergte, via Glengesh pas, naar de kustroute gereden. Hier kwamen we terecht bij Folk Village. Ene 'Pastoor Mc Dyer' vond dat er te weinig nijverheid was voor de bevolking en dat ze een beter bestaan verdienden. Hij heeft vervolgens tezamen met de lokalen het stadje gebouwd en een schooltje neergezet, ca 1900. Het zijn replica’s van de typische huisjes destijds en bieden een kijkje in het leven zoals het was in de voorgaande eeuw. Leuk om te zien.

Weg vervolgd met zo nu en dan stoppen en ontwijken van de schapen. Je komt langs prachtige view-points en door Ierse dorpjes. Uiteindelijk terecht gekomen bij een van de hoogtepunten van onze vakantie 'De Slieve League Kliffen'! Behoorlijke klim naar boven maar dan krijg je ook wat. We hebben genoten.

Op de terugweg in 'Teelin' iets lichts gegeten en wat gedronken. We zijn inmiddels ingecheckt en gaan straks in een van de restaurantjes een hapje eten.

Zijn zojuist terug van een super avond in de pub naast ons hotel met livemuziek. Daar kom je voor naar Ierland…geweldig!

Morgen uitstapje richting plaatsje Donegal.

Later...

1. Colinda:
    Gaan we jullie zien? Wij zitten in Donagal
    Grt Colinda&Ton
  2. Henk den Butter:
    10 augustus 2021
    Hallo jullie, heb net weer drie dagen gelezen en de prachtige foto’s gezien. Geweldig weer. En het weer is hier ook niet veel beter hoor. Groetjes
  3. Willem Witteman:
    10 augustus 2021
    nooit geen meeuwen meer voeren , stank voor dank .
    ik volg jullie met de atlas . en links aanhouden .
  4. Lisette:
    10 augustus 2021
    Geweldig die foto van de muzikanten én klonk lekker ook