Dag 9 – Cliffs van Moher, Doolin, kustroute The Burren met Black Head

2 augustus 2021 - Ballyvaughan, Ierland

Goedemorgen allemaal, Gary doet werkelijk alles, maar dan ook alles voor z’n gasten (Lees Marianne). Hij is gastheer, vrolijk en clown tegelijk. Je wil niet weten hoe of hij doet bij het serveren van een door Marianne aangevraagd hard gekookt ei van 8min!

Vandaag stonden de Cliffs van Moher op het menu. We waren behoorlijk enthousiast, namelijk veel van gehoord en over gelezen. Was helemaal niet zover weg van onze B&B en arriveerden daar ca. 09:30uur. Enige wat ontbrak was een vroeg zonnetje maar voor de foto’s niet zo heel erg. Ze komen op deze manier, in onze ogen, ruiger over. Want dat zijn ze ook! Aan al die verhalen is niets miszegd want het was een overweldigend uitzicht. We zijn daar toch wel een aantal uurtjes zoet geweest en lopen wat af langs die kliffen.

De bedoeling was om met de ferry naar het eiland ‘Inesheer’ te gaan maar bij de haven aangekomen was het zo ongelofelijk druk dat we rechtsomkeer gemaakt hebben. Moesten minimaal een uur wachten om over te komen. We proberen hogerop nog wel een keer een eiland te bezoeken.

Afgezakt naar Doolin en daar onze lunch genomen. Leuk plaatsje met allemaal leuke shopjes met wollen stoffen. Na de lunch de kustroute van ‘The Burren’ genomen. Prachtige vergezichten en vervolgens op het maanlandschap uitgestapt. Daarna de weg vervolgd naar ‘Black Head’. Ook zo’n plek waar je helemaal in opgaat.

De zon is volop gaan schijnen en het is zo’n 23°C  geworden. We hebben een geweldige dag gehad, veel gezien en enorm genoten.

Morgen via Galway richting Clifden.

Later...

1. Nicklas:
    2 augustus 2021
    Top om te lezen, jullie zijn weer lekker aan t genieten!!
  2. Lisette:
    2 augustus 2021
    Schitterend toch die gastvrijheid. Gezellig ei😉

Maar weer mooie natuur hoor, lekker volop buiten bezig, heerlijk toch. Dat heeft n mens nodig.
  3. Anita Peerdeman:
    Dat ei! Geweldig! 🤣 mooie foto's weer! 👍🏻