Dag 19 - Adeus São Miguel en Azoren
1 augustus 2024 - Ponta Delgada, Portugal
Onze laatste dag op de Azoren is aangebroken. Na vanmorgen de koffers nagenoeg gepakt te hebben zijn we aangeschoven aan het ontbijt.
Daarna naar ons vertrouwde koffiebarretje om de hoek. Als aandenken aan dit barretje deze keer een Pastel de nata erbij. Blijft een super combi hahaha.
We gaan boven nog even 1,5 a 2uur in de zon liggen en zwemmen. Om 12:00uur moeten we hier uitchecken. Daarna de stad nog even in om een lunch te nemen.
En dan is het tijd om naar huis te gaan, maar wat hebben we veel gezien en genoten de afgelopen 19 dagen tijdens het eiland hoppen.
Inmiddels hebben we uitgecheckt en gaan met een koffer vol vuile was maar een mooie reiservaring rijker over een uurtje of 4 ons melden bij de luchthaven van Ponta Delgada. Auto nog even aftanken en hem inleveren. Gisteren al ingecheckt bij Transavia dus alleen de ruimbagage nog afleveren bij de balie.
De 9 Azoren eilanden (vetgedrukt hebben wij bezocht)
- Corvo
- Faial
- Flores
- Graciosa
- Pico
- San Jorge
- San Miguel
- Santa Maria
- Terceira
Wat maakt volgens ons de Azoren zo mooi en heerlijk om er te zijn?
- De temperatuur, altijd tussen de 23 en 30°C met af en toe een ‘miezer’ bui;
- De vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen. We hebben ons continu op ons gemak gevoeld;
- Mooie steden en schilderachtige dorpjes;
- Veel natuur maar ook historie;
- Het lekkere verse vis eten. De meest gekke overigens;
- De wegen omgeven met blauwe hortensia’s;
- Het vulkanische, opmerkelijk waren vooral de wijngaarden omringd met stenen muurtjes van lavastenen;
- De vele stranden en de natuurlijke baden waarbij je gewoon (voor je gevoel) op asfalt of beton ligt;
- Wildlife wat we gezien hebben;
- De variatie, ieder eiland waar we geweest zijn is weer anders;
- Zijn vast nog wel iets vergeten, maar de foto’s en het verhaal spreken voor zich;
Kortom, wat hebben we een geweldige vakantie achter de rug.
Dit is ons laatste verslag, iedereen bedankt voor de leuke reacties. Wij gaan naar onze poezen Juul en Balthi toe, want we hebben ze zeker gemist.
Adeus… ik bedoel TOT ZIENS...


Goeie reis en dan lekker de poezenkinderen knuffelen. Die hebben jullie vast gemist.
Hartelijk dank en weer welkom thuis 😀
Weer ontzettend genoten van jullie reis verslag, complimenten voor de schrijver!!
Goede reis en tot de volgende
Grtx uit Montfoort