Dag 13 – Wandelen in het NP Union Wood in Ballisodare

5 augustus 2021 - Strandhill, Ierland

Nog even over gisterenavond. We waren natuurlijk redelijk laat hier in Strandhill en zijn eigenlijk naar de kamer gegaan en hebben daar wat rustig aan gedaan. Toen we wat wilden gaan eten, niets gereserveerd uiteraard, kwamen we van een koude kermis thuis. Alles was werkelijk vol geboekt. Naast ons pub/restaurant pas vanaf 21:30uur, naar het strand toegelopen. Daar aangekomen 2 restaurants helemaal niet open en degene die wel open was daar stond een rij dat zou ook wel ongeveer die tijd worden. En nu…terug naar onze lodge. Kregen daar te horen dat ze ‘Take away’ voor ons zou proberen bij het restaurant naast ons. Gelukkig. Dus opgehaald en toch nog van de kaart kunnen eten. Zij hadden voor ons in de ontbijtzaal alles in gereedheid gebracht. In onze beleving zijn er hier te weinig restaurant t.o.v. van de B&B en hotels die hier aangeboden worden. Apart toch!

Zoals gisteren al aangegeven besloten we vandaag lekker rustig aan te doen en te gaan wandelen. We hadden een 2-tal routes uitgekozen van totaal 11km (Oftewel zo’n 16000 stappen) in het Union Wood en hebben de Oakwood en Union Rock trail gelopen. Ben best trots op Mar dat ze, ondanks haar knie, dit toch wilde doen. Vooraf beloofde het weer niet veel goeds vandaag. Zo’n 94% kans op regen met later op de dag onweer. Hoe bedoel je Iers weer! Maaaar…er is eigenlijk ook geen peil op te trekken. Tijdens het ontbijt hadden we zoiets van moeten we hier echt doorheen. Het viel met bakken uit de lucht (Cats and Dogs, weet je nog). Toen we weggingen was het droog, tijdens 80% van onze wandeling was het droog, totdat we een Iers stel tegen kwamen en spraken. Opeens hadden we het erover dat we boften met het weer van vandaag. Je wilt het niet geloven vanaf dat moment begon het te regenen. Gauw de poncho’s aangetrokken want toen we bij de auto kwamen werd het pas weer droog. Fantastische wandeling achter de rug.

Als beloning hadden we ons de gerookte makreel en tonijnmouce op toast beloofd met een lekker glaasje witte wijn. Dus naar onze kamer toegereden en ‘in onze eigen huiskamer, jaja die hebben we deze keer ook’ heerlijk een broodje klaargemaakt. Super.

Ik heb ook vanuit de kamer nog foto’s gemaakt omdat het mooi helder was. Nou, dat gaat niet lang meer duren. Je ziet de regen tegemoet komen over de oceaan.

Voor vanavond natuurlijk wel gereserveerd naast onze lodge. Ik zit nu naar buiten te kijken en die bui komt volop naar beneden. Hoe bedoel je ‘ECHT IERS WEER EN GEEN PEIL OP TE TREKKEN’. Maar die zwembroek zie ik ons hier echt niet gaan gebruiken hahaha!

Later…

1. Lisette:
    Je bent n bikkel Marianne💪
  2. Wilbert en Marianne:
    Gaat maar door 👊
  3. Lisette:
    5 augustus 2021
    Ach joh je beleeft Ierland dan ook wel zoals het is.

En genieten die je toch wel
  4. Wilbert en Marianne:
    5 augustus 2021
    We wisten het vantevoren, dus geen probleem. Super zoals het met het weer gaat 👌
  5. Marianne Witteman:
    5 augustus 2021
    Idd ondanks het weer, prachtige wandeling gemaakt !
  6. Anita Peerdeman:
    6 augustus 2021
    Goed bezig! En Marianne petje af hoor, bikkel! 👊💪👏
  7. Willem Witteman:
    8 augustus 2021
    ja Marianne je weet het !! Een Witteman geeft nooit op .
    petje af hoor van ons ,hou vol hoor