Dag 14 – Dunfanaghy

6 augustus 2021 - Dunfanaghy, Ierland

Na het eten gisterenavond nog naar de pub geweest in Strandhill. Al genoeg gezegd dat je geen moeite hoeft te doen om met gezellige Ieren in gesprek te raken. Zo ook gisterenavond. Pete en z’n maat George zaten er al een tijdje. Toen wij aanschoven begon hij direct contact te zoeken met ons. We merken wel dat hoe noordelijker we zitten, hoe moeilijker ze soms te verstaan zijn. Af en toe wel lachen hoor! Na een kwartiertje belde hij z’n vrouw Carol, kom je ook, het is gezellig hier….! Door ons??? Mar heeft heel leuk met haar gesproken. Zo vertelde ze, weer of geen weer, iedere ochtend te zwemmen in de oceaan. Ik ben in de pub aan de Guinness gegaan. Merkte vanochtend dat het toch een zwaar biertje is…hahaha! Was net een warm bad...super gezellige avond geweest.

Vandaag de verplaatsing van Strandhill naar Dunfanaghy. Verliep eigenlijk heel voorspoedig. Onderweg zijn we gestopt bij een koffiebarretje langs de weg en hebben daar onze leftovers genomen. Tezamen met de koffie hebben we de tonijnmouse, crackers en appels genuttigd. We zitten nu in deze vakantie in het voor ons meest noordelijke plaatsje. Er is hier genoeg te doen en te zien en we overnachten hier ook wat langer.

Na eerst door het plaatsje te zijn gewandeld, zijn we de auto ingestapt naar ‘Horn Head'. Hier zijn de Cliffs ook geweldig. We moesten er wel voor klimmen en klauteren maar het was het echt waard. Mar heeft zich met haar knie opnieuw kranig gedragen. Wilde dit ook echt zien. We zaten bovenop gedeeltelijk in mist. Allemaal van die flarden rondom je hoofd. Gaaf om op die manier weer op het randje van de Atlantische Oceaan te lopen.

We hadden voor het diner gereserveerd in het restaurant van ons verblijf. Vooraf een borrel in de pub en daarna een lekkere maaltijd genuttigd. Straks nog een klein wandelingetje en sigaartje roken.

Het is overdag behoorlijk druk hier in plaatsje, maar nu heerlijk rustig met een fantastisch uitzicht over de baai.

Later…

1. Sylvia van Bakel: