Dag 2 – Cultuursnuiven in de Wicklow Mountains

26 juli 2021 - Macreddin, Ierland

Vanochtend schoven we om 08:00uur aan het Ierse ontbijt. “Do you want tea or coffee my friend?” Beiden iets genomen met toast en fried and boiled eggs. Je kent het wel, als je je mes erin steekt dat hij dan helemaal over je toast heen druipt, hahaha! Nog even gebabbeld met een Nederlands/Engels gezin die vandaag begonnen met de Wicklow Way trail naar Dublin. Lijkt ons prachtig om te doen maar gaat helaas niet met Marianne d’r knie op dit moment.

Zoals gezegd hadden wij vandaag een cultuurdagje op de planning staan. Als eerste even om de hoek van onze B&B naar de begraafplaats van Macreddin geweest. Mooi kerkhof met grafstenen met van die Keltische kruisen erop. Er staan ertussen vanuit de 18e eeuw.

Vervolgens reden we via Rathdrum richting het Ballyknocken house. Even kijken hoor wat of het precies was. Hier zouden we namelijk eerst onze overnachtingen hebben maar vanwege een bruiloft kon dat niet doorgaan en zijn we in Macreddin terechtgekomen. Ze konden hier waarschijnlijk meer aan verdienen dan aan Mr and Mrs Whiteman. Had een leuk onderkomen geweest, maar waar we nu zitten is perfect en recentelijk helemaal gerestaureerd.

Omstreeks 10:15uur vertrokken we richting Glendalough. Dit is een vallei in de Wicklow Mountains en ook de naam van een oud klooster waarvan de Christelijke overblijfselen behoren tot de oudste Christelijke van Europa. Vooral de klokkentoren is heel mooi intact gebleven. Vervolgens hebben we de route gelopen naar het ‘Onder’ en ‘Boven’ meer. Opnieuw de 10km aan wandeling weer gepasseerd vandaag. Als dinerplaatsje hadden we Arklow aan de kust op het oog maar daar aangekomen was het niet veel soeps in het vissersplaatsje. Het stonk er ook verschrikkelijk. We zijn dus maar weer teruggereden naar Woodenbridge en hebben daar heerlijk gegeten. Hreb hier ook m'n 1e Quines gedronken. Zal waarschijnlijk niet m'n laatste zijn maar ga er niet voor in de rij staan.

Terug bij onze B&B aangekomen dacht ik lekker een biertje uit de koelkast te halen. Michael (eigenaar) had er daar 2 voor me neergezet. Helaas pindakaas, iemand was me al voor geweest en had ze soldaat gemaakt. Gelukkig had Michael me gisteren wegwijs gemaakt in z’n schuur/koelkast, dus kwam toch aan m’n trekken. Samen met 2 nieuwe gasten, Ton en Colinda uit Nederland gezellig zitten borrelen.

Morgen verplaatsing naar Cobh, top dag geweest ook kwa weer.

Later…

1. Sylvia van Bakel:
    26 juli 2021
    Goedemorgen vakantiegangers, dat ziet er goed uit!
  2. Colinda:
    26 juli 2021
    Hè W&M , leuke reisblogs, gave foto’s.. Geweldig hier hoor.. Koelkast is weer leeg vandaag!😉Have Fun.. en tot ziens C&T
  3. Ivonne en Bart:
    26 juli 2021
    Jullie boffen ook met weer, prachtige foto’s 😘
  4. Anita Peerdeman:
    Mooie foto's! Leuk dat ik jullie blog mag volgen! 😃