Dag 8 – De route via Limerick, Shannon, Lisdoonvarna, door The Burren naar Ballyvaughan

31 juli 2021 - Ballyvaughan, Ierland

‘Hello guys’, goodmorning Sheila! What do you want to drink, coffee or Tea? Coffee my dear, I'm a Dutchman in Killarney! Bepperdebepperdebep, honderduit over het weer incl. allerlei tips, ‘Nice dress, good choice, wat zullen we haar gaan missen zo ’s morgens aan het ontbijt.

Omdat Marianne heel graag bij een leverancier van haar werk langs wilde gaan, hebben we onze route wat aangepast en zijn we via Limerick over Shannon gereden. We zitten nu in de County Clare.

Na dit bezoek zijn we de weg naar Lisdoonvara ingeslagen en vervolgens beland in Kilfenora. Hier zijn we een lokale pub binnengestapt om te lunchen. Kwamen hier in gesprek met een Iers/Frans stel wat regelmatig in Haarlem en Amsterdam vertoeft. Ook de eigenaar mengde zich in het gesprek want komt ook geregeld in Nederland dus had ook zat te vertellen. Zat vol met grappen. Heel leuk mee gesproken in het zonnetje voor de pub maar vooral lekker gegeten. De vissoep is hier rijk gevuld en geweldig. Daarna weer op route gegaan.

Nog even bij de plaatselijke VVV binnengestapt voor wat info over de county Clare.

Bij Kilfenora begint een route door The Burren. We hadden eerst zoiets van 'Waar is het?' Je rijdt door allemaal kleine landweggetjes met van die stenen muurtjes. En dan rij je tegen een kaal ‘maanlandschap’ aan. Heel apart maar fraai gezicht. We hebben tot nu toe een klein gedeelte gedaan maar nog lang niet klaar. De rest (gedeelte langs de kust) doen we morgen.

Inmiddels zijn we aangekomen in onze B&B in Ballyvaughan bij een alleraardigst stel Garry en Pauline. Wijn ingekocht bij de plaatselijke super en staat nu in de koelkast bij onze B&B. Opnieuw een prachtige locatie en zo rustig. We kijken nu vanuit onze kamer op de steenlagen van datzelfde ´kale maanlandschap´ aan.

Er zit op 200m’ een restaurant waar we gereserveerd hadden voor vanavond. Zijn zojuist terug, heerlijk gegeten en heel amusant gesproken met 2 stellen uit Ierland. Aan gesprekstof hier absoluut geen gebrek, mensen zijn zo enthousiast en geïnteresseerd. Eigenlijk hadden we dat ANWB-boekje helemaal niet hoeven kopen. Ze vertellen je van alles en geven je tips en advies. Geweldig om hier zo te reizen.

Morgen willen we bijtijds op want we gaan naar de Cliffs van Moher en mogelijk als het weer meezit nog naar de kleinste van de Aran Eilanden (Inisheer). Vervolgens nog naar Doolin en Black Head. Genoeg dus op ons wensenlijstje, we gaan zien hoe ver of we komen.

Later...

1. Miriam:
    1 augustus 2021
    Leuke verhalen en mooie foto’s, zou er zo naar toe willen.
    Geniet nog maar even verder.
  2. Sjeeltje:
    1 augustus 2021
    Prachtig verhaal weer, mooie foto’s. We genieten met jullie mee 😘
  3. Ann:
    1 augustus 2021
    Prachtige foto’s en dito reisverslag, jullie genieten weer volop! Heerlijk hoor👍
  4. Sylvia van Bakel:
    1 augustus 2021
    Super leuk om mee te reizen 🍻👍
  5. Anita Peerdeman:
    1 augustus 2021
    Geweldig om elke dag een blog met prachtige fotos van jullie reis te ontvangen! Ook de Cliffs van Moher zijn zeer indrukwekkend!
  6. Willem Witteman:
    1 augustus 2021
    leuke verhalen ,leuk die mensen zijn ze net zoo vriendelijk als de Nederlanders , en zoo spraakzaam??
    Ha. Ha. Ha.