Sicilië - Agriturismo San Marco C. da Fossa, Rovittello

19 juli 2015 - Castiglione di Sicilia, Italië

Met een 10 min. vertraging vertrokken we vanaf het grijze en regenachtige Schiphol. Het leek wel of met iedere mile het weer verbeterde, we landden met 36gr C en prachtig zonnig weer. We zijn onze huurauto op gaan halen, een gave " zwarte Fiat 500" en op pad gegaan. Onderweg gestopt omdat we wat wilde drinken. Nu  viel dat niet mee. Tussen 13:00 en 17:00uur  is het gewoon uitgestorven, en zeker op zondags. We kwamen terecht op een dorpspleintje waar de locals een kaartje leggen en lekker een borrel aan het drinken waren.  Voor Mar werd er direct plaats gemaakt en met handen en voeten onze eerste Italiaanse conversatie gehad. Prachtig! Via een kronkelweg en verschillende dorpen  op onze eerste verblijfplaats aangekomen, dit is een agriturisimo een paar honderd meter van de hoofdweg in een landelijke omgeving "Linguolossa " aan de voet van de Etna. Super locatie, vanuit het zwembad hebben we uitzicht over de meest actieve vulkaan van Europa. We hebben hier vanavond ook genoten van een 4-gangen diner met wijn uit de eigen wijngaard. Wat willen we nog meer. Morgen de omgeving verkennen.

Later...

1. Willem Witteman:
    20 juli 2015
    Klinkt weer goed ,moeten jullie beiden aan de wijn dat is een straf en dat in je vacantie.

proost op een leuke vacantie Ma en pa wit