USA - Moab - Rafting op de Colorado rivier en naar het Arches National Park

19 augustus 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hoefden wij ons pas om 10:45uur te melden voor het raften dus konden lekker langer blijven liggen. Relaxed opgestaan, gedoucht en gaan ontbijten schuin aan de overkant van onze lodge. Lekker westers ontbijtje met ei, bacon en bruin brood en koffie. Heerlijk!

Ter plaatse van Moab Adventure center ons ingesmeerd met zonnebrandcrème en kregen we een reddingsvest aangemeten. Met z’n allen de bus in (zo'n 40 man/vrouw) en ca. 20min. stroomopwaarts gereden. Bij de start kregen we instructies wat te doen bij omslaan, te water raken en hoe te handelen als je meegevoerd wordt door de stroom. Typisch op z’n Amerikaans! Heel voorzichtig en alles uitsluitend.

Wij hadden Kelsey als gids (leuke jonge, frisse meid) en de rest van de raft was gevuld met Fransen. Daar gingen we dan. Het begon rustig, daarna kwamen de versnellingen. We kregen na zo 20min. de gelegenheid om lekker te plonsen. Als je dan toch op de Colorado rivier bezig bent wil je er in liggen ook! ‘Once in a lifetime’ zullen we maar zeggen. Na een lekkere lunch gekregen te hebben werd het hierna gelukkig iets heftiger op het water. Maar ik heb in Frankrijk de Durance meegemaakt en dat is ‘different cook! Maar al met al een leuk 1e deel van de dag gehad.

Na in onze lodge droge kleding aangetrokken te hebben, zijn we op pad gegaan naar Arches NP. Ook dit park is weer van ongekende schoonheid. Volgens zeggen komen nergens op de wereld zoveel door natuurgeweld gevormde bogen en rots bruggen etc. voor als hier. Deze wonderlijke verschijningen liggen verspreid over het park (Tussen 1500 en 1700m' hoogte). Een opmerkelijk rotsblok is de 3000ton zware ‘Balanced Rock’. Hij lijkt zo van z’n sokkel te kieperen maar balanceert al sinds jaren op deze manier. Terwijl het toch op deze hoogte behoorlijk waait. In het ‘Fiery Furnace’ gedeelte kan je allemaal door smalle doorgangen. Je komt dan o.a. ook bij de ‘Zandduin boog’. Je loopt daar over heel fijn zand, heel bijzonder. Als laatste hebben we de ‘Horizon boog’ bezocht. Het was echt weer adembenemend en onbeschrijfelijk mooi. Gelukkig hebben we er foto’s van, anders zou niemand ons geloven als je dit verteld.
Morgen gaan we aan onze laatste etappe beginnen en naar de ‘Grand Canyon'! Volgens alle Amerikanen die we tot nu toe gesproken hebben moet dit de kers op de taart worden. Kan het allemaal nog mooier vragen wij ons af. We zijn benieuwd.

Later…

1. Ellen:
    20 augustus 2017
    Geniet van jullie ervaringen, zo mooi allemaal!!! En inderdaad heb lang niet zoveel gezien als jullie maar de Grand Canyon vond ik zo overweldigend, tranen in mijn ogen bij de eerste uitzicht......
  2. Cilia Buskermolen:
    20 augustus 2017
    na onze vakantie op zondagavond tijdens de hockey wedstrijd Nederland vrouwen tegen Belgie uitgebreid de tijd om jullie reis verslag te lezen.
    Wat een prachtige reis met vele hoogte punten met prachtige bezienswaardigheden en natuur.
    En twee mensen die er volop van de trip genieten en die alles uit de dag halen, afwisselend met een rust moment.
    Geniet verder van de trip!
    Het 1-0 voor Nederland trouwens
    Cilia
  3. Agnes Weber:
    20 augustus 2017
    Gaaf allemaal hoor ... als jullie thuis komen moeten jullie uitrusten van alle indrukken
  4. Piet Verschoor:
    21 augustus 2017
    lijkt mij een fantastische belevenis