USA - Van de Grand Canyon naar Phoenix

23 augustus 2017 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Onze laatste dag op Amerikaanse bodem, de verplaatsing naar Phoenix van zo'n 3,5uur met een haperende TomTom. We denken dat hij teveel geleden heeft onder het bonker de bonken van Monument Vally. Gelukkig voor dit soort calamiteiten hadden wij uit voorzorg een West-Amerika kaart aangeschaft. Kwam goed van pas nu want we zijn op plaats van bestemming aangekomen in ons BW American Motel.

Op gemakje koffers gepakt en auto geladen. Daarna naar de lodge om ons allerlaatste overheerlijke Bright Angel Lodge ontbijtje te nuttigen met uitzicht op de Grand Canyon. Bestaande uit 2 eieren bereid in je eigen stijl met bacon of worstjes, hashbrown (Rosty),  vers fruit en toast met jam. Uiteraard met drip-koffie (refill). Ze kunnen er wat van daar! Na de vakantie de schade maar eens opnemen, sportschooltje opzoeken waarschijnlijk wel weer noodzakelijk. Laatste koopjes gedaan voor onderweg, zoals ijs voor in onze koelbox, yoghurt, biertjes en wijn voor vanavond.

De weg naar Phoenix vonden wij, vooral omdat je zulke mooie dingen gezien hebt, redelijk saai totdat wij het cactus landschap inreden. Voor je gevoel rijd je zo het Wilde Westen binnen.

En dan kom je bij Phoenix (Hoofdstad van Arizona), Trump gelukkig na gisteren net weg, en rijd je richting vliegveld zo de files in. Maar nu lekker op ons terrasje voor de kamer aan de rand van het zwembad, het is hier momenteel 41gr C. Sigaartje, wijntje en biertje erbij en onze verslagen bijwerken van de laatste paar dagen. Wie maakt ons nog wat?

Inmiddels online ingecheckt. Straks nog een klein hapje eten en de laatste voorbereidingen voor de reis. We zijn klaar voor de terugreis via Detroit naar Amsterdam.

We hebben een fantastische, onvergetelijke en vooral indrukwekkende vakantie achter de rug, ondanks de moeilijke momenten omdat onze gedachten al een poosje in Nederland zijn.

Hopen dat jullie aan de hand van de verhalen en foto’s weer mee genoten hebben.

‘YES IT CAN’ We love you America!

Marianne en Wilbert

1. Wim Klaasing:
    24 augustus 2017
    Hoi Wilbert en Marianne, wat een onwijze reis is dit geweest. Ik heb jullie van begin tot eind gevolgd. En wat een schitterende foto's. Hoop nog meer foto's van jullie reis te zien. Groeten, Wim en Trude
  2. Cor en Carla van Reeuwijk:
    24 augustus 2017
    Prachtige reis gemaakt door jullie. Nu op naar de feestweek te Vijfhuizen. Het leven is soms erreg zwaar.
  3. Sjaak van den Boogaard:
    24 augustus 2017
    Leuk om mee te reizen op deze manier, thxx
  4. Willem en Anita:
    24 augustus 2017
    Wat een fantastische reis! Dank dat we mee mochten reizen!
  5. Marijke:
    24 augustus 2017
    Zeker genoten, wat een mooie reis en prachtige foto's en nu naar huis, ga jullie spreken, in gedachten bij jullie
  6. Peter Paul:
    25 augustus 2017
    ik heb met veel plezier jullie reis meebeleefd! Dank daarvoor! Er vallen nu wat kwartjes...
  7. Ann:
    25 augustus 2017
    Bedankt voor de mooie foto's en verhalen, een onvergetelijke reis....
  8. Ad en Monique:
    25 augustus 2017
    Lieve wilbert en marianne, hartelijk dank dat we mee mochten reizen. Het was digitaal al geweldig dus we kunnen ons indenken dat het live inderdaad heel indrukwekkend geweest is. Een reis zoals de canyon....met hoogte en diepte punten. We zijn er in gedachten bij geweest. Liefs van ons.