USA - Van Bryce Canyon naar Moab

18 augustus 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Ik zit vanavond redelijk relaxed m’n verslag te schrijven…..! We zitten dan ook op het beste plekje voor onze lodge!

Vanochtend moesten we bijtijds op. We hadden per slot van rekening een behoorlijke afstand af te leggen naar Moab. Ca. 450km gaf onze TomTom aan in ongeveer 4,5 uur. Dat ga je natuurlijk nooit redden. Op de stukken dat het mag rijdt je natuurlijk wel harder maar elke stop die je maakt om te tanken of te fotograferen verlies je veel meer! Maakt niets uit hoor, wat je er voor terug krijgt is vele malen mooier. Het is eigenlijk een lange rechte weg over de Interstate Hwy89 (Sowieso een stuk van 223km nagenoeg met nauwelijks bochten, ongelofelijk toch)! Leuke anekdote is dat we bij iedere stop die we maakten hetzelfde Amerikaanse stel (65+) tegenkwamen die onderweg waren naar Wyoming voor de ‘Eclips'! Je denkt, onterecht natuurlijk, dat zij altijd alles weten over de staat of plek waar jij op dat moment bent. De US is zo groot dat de kans net zo groot is dat zij daar ook nog nooit geweest zijn. Je ontmoet zulke leuke en aardige mensen onderweg. Dit echtpaar was zo vriendelijk en vertelden ons zo leuk over de indianenstreek waardoor we heen reisden. Op een gegeven ogenblik splitsen onze wegen, dus spreek je ze nooit meer, en ging onze weg naar Moab. Je komt langs San Rafael Swell en rijdt miljoenen jaren aardse geschiedenis in. De mooiste rotsformaties schieten aan je voorbij o.a. met de naam "Spotted Wolf". Met een beetje verbeelding zie je hem echt boven op de rots zitten. Geweldig.
Moab ligt in een rood zandsteenlandschap vlakbij het NP Arches en de snelstromende Colorado Rivier. Het is hier ook het mekka voor fourwheeldrive tochten. We zijn daar vanmiddag met onze kleine ‘JEEP’ naar toe geweest. Hebben een ‘klein’ trailtje gedaan. Hahaha. Super spannend vond ik! Had wel meer willen doen maar hebben hiervoor niet de juiste auto. (Ennuh, mocht niet........)!

Het was noodzakelijk dat we voor een slaapmuts nog even langs de plaatselijke liquorstore moesten. Aperitief gehaald bij ‘Woody’s Tavern' en ergens anders een heerlijke salade met gegrilde moab steak gegeten. Het mes wat we hierbij kregen gaf ons het gevoel dat we het beest zelf nog moesten uitbenen. Tjonge, jonge wat een apparaat.

En dan nu, onder een dennenboom, mijn verslag schrijven met een slaapmuts erbij. Morgen gaan we raften op de Colorado rivier en dan naar Arches NP. Gaan overigens wel lekker uitslapen!

Later…