USA - Bryce Canyon

17 augustus 2017 - BRYCE, Verenigde Staten

Zoals gisteren aangegeven wilden we vandaag het Amfitheater bekijken. In het theater zie en loop je tussen allemaal rotspieken, stenen torens en overige natuurverschijnselen. Bij het bezoekerscentrum kan je lezen dat Bryce geen Canyon is maar de verweerde kant van de roze kliffen (50 tot 60 miljoen jaar oud) van het Colorado Plateau. IJzeroxide veroorzaakt de roze kleur. De lichter gekleurde rotsen bezitten weer andere mineralen. Door verschil in verwering  van de materialen in de rotsen ontstaan de hoodoos. De krachten van de natuur hebben Bryce Canyon tot een prachtig (wandel) paradijs gemaakt. Echt fascinerend. Vandaag hebben wij de Queens Garden trail, de Peekaboo trail en de Navajo trail gelopen. Je zakt af naar een diepte van 150m' en loopt via sprookjesachtige paden tussen de hoodoos door. Een werkelijk schitterend doolhof van overweldigende schoonheid. Nadat we weer naar boven waren geklauterd, zijn we met de auto teruggereden naar onze lodge. Hier hebben we in het er naast gelegen restaurant geluncht en nemen de rest van de dag lekker rust. Bryce Canyon heeft een ongelofelijke indruk bij ons achtergelaten. De foto's spreken voor zich.

Morgen gaat de reis verder naar Moab.

Later…

1. Willem en Anita:
    18 augustus 2017
    Schitterend! Wat een natuur, als mens voel je je nietig.....stoer dat jullie de trails gelopen hebben in de hitte!
  2. Veegertjes:
    Prachtig!!
  3. José van den Boogaard:
    18 augustus 2017
    Geweldig!! We lezen elke dag met veel plezier jullie verhalen en de foto's. We zien veel dingen terug waar we zelf ook geweest zijn.
  4. Angele:
    Beste Wilbert en Marianne,

Met veel plezier lees ik met jullie mee.
    Wij gaan in September naar West Amerika en zijn bezig onze route te bepalen en hoeveel dagen waar te besteden. Ik vroeg me af of jullie je route (inclusief nog te rijden deel) kunnen posten.
  5. Miriam:
    20 augustus 2017
    Waanzinnig mooi, geniet bewust.
    Lfs.Miriam.