USA - Van Zion NP langs Red Canyon naar Bryce Canyon

16 augustus 2017 - BRYCE, Verenigde Staten

Omdat het een korte verplaatsing was konden we lekker langer blijven liggen. Alles weer ingeladen, water en ijsblokjes voor onderweg, yoghurt, de noodzakelijke koffie en een broodje gescoord voor het ontbijt en op pad gegaan.

Wow, kijk hier eens, ongelofelijk, verbazingwekkend. Dit waren zo’n beetje de kreten die we vanochtend bij het verlaten van Zion National Park richting Bryce Canyon tegen elkaar zeiden. De natuur hier is zo overweldigend, heb je geen woorden voor! Via Highway 9 verlieten we het park. Het park toont hier echt zijn door weer en wind getekende grootsheid. Over elkaar heen geschoven steenplaten of door de wind in sommige rotsplaten bijzonder geslepen patronen. Bijvoorbeeld ‘Checkerboard Mesa'. Een rots met een dambordpatroon in horizontale en verticale scheuren en spleten.

Eigenlijk in een rechte weg reden we richting Bryce Canyon. Op de hoek van Hwy9 en Hwy89 stond er een fruittentje. Hier zijn we even gestopt om wat gezonds in te slaan. Hebben we zo nu en dan even nodig. Het eten is hier gemiddeld toch wat anders dan we gewend zijn thuis.
Via Hwy89 reden we ‘Red Canyon’ binnen. We werden eigenlijk verrast want op onze TT was Bryce nog zo'n 17km verder. Prachtige rode rotsformaties passeerden we zo'n 1,5km. Daarna was het landschap weer volkomen anders (vlak!).
Tot aan onze accommodatie hadden wij echt zoiets van “Komt het nog…..?” Info ingewonnen en op de shuttlebus gestapt om 2 korte aan elkaar gesloten trails te lopen (4km totaal).

Nou, daar kwam het hoor, echt wel…! Wij kunnen het over een ding eens zijn met de liefhebbers van dit gebied. Bryce Canyon behoort tot een van de mooiste natuurwonderen! In ieder geval wat wij zelf tot heden met eigen ogen gezien hebben. Vanaf bovenaf zie je een openlucht theater met allemaal steensculpturen “hoodoos”. Adembenemend mooi! Je kan wel blijven fotograferen.

Bij het inchecken hebben ze ons verleid om ’s avonds een ‘Cowboy/dinershow' bij te wonen. Hahaha, met open ogen ingetuind. 'Amerikaanser kan het niet, leek Vegas wel!' Lekkere steak met bruine bonen en koolsalade gegeten aan een internationale tafel met 2 Amerikanen en 2 Brazilianen. Gezellig gebabbeld over van alles en nog wat. Maar dat is ons wel toevertrouwd, toch…!

Morgen naar beneden het Amfitheater in, tussen de hoodoos!

Later…

1. Veegertjes:
    17 augustus 2017
    Die overzichtsfoto is echt een WAUW foto. Ik zie hem al dubbel pagina groot in je album zitten.
  2. Nicklas:
    17 augustus 2017
    Manmanman wat een prachtige plaatjes!! Het is weer top om jullie te volgen!!
  3. Nancy:
    Wauw..... waanzinnige mooie foto's