Sicilië - Bezoek aan de Etna

20 juli 2015 - Zafferana Etnea, Italië

Vanmorgen bijtijds opgestaan en een half uurtje hard gelopen. Zal verder wel niet veel meer van komen, is echt al te warm om 07:15uur. Toen ik terug kwam lag Marianne al in het zwembad. Ik heb mezelf ook even lekker opgefrist met een duik en we zijn toen van een lekker ontbijt gaan genieten. Vandaag stond een bezoek aan de Etna op het programma. We zijn de vulkaan gaan bezoeken vanaf de zuidkant. Via Zafferana Etnea naar Refugio Sapienza. Met de auto kun je de vulkaan tot ca. 2000 m1 oprijden. Vanaf hier zijn we verder gegaan met een kabelbaan de berg op. Daar vandaan met 4x4 trucks tot aan 2800 m1. Dan klim je met een gids nog ongeveer tot 3 km. Verder gaan ze om veiligheidsredenen niet ivm de zwaveldampen (op eigen risico ga je dan verder als je wilt). Mijn hart was er goed voor, maar hebben we niet gedaan. Het is wel prachtig, je waant je in een maanlandschap. Er zijn plekken waar de gasdampen uit de grond komen. Als je met een steen dan wat dieper graaft voel je de warmte die er in de grond zit. Zelfs zo warm dat je het niet meer aan kan raken.  Heel bijzonder, je realiseert je eigenlijk dan pas dat je op een heel dun korstje aarde loopt. We zijn weer lekker terug gereden naar onze B&B en hebben nog lekker aan het zwembad gelegen. We gaan een lekker hapje eten in Randazzo.

Later...

1. Jan:
    20 juli 2015
    Loop schoenen al gebruikt dus .
    Geniet er van !
  2. Marja:
    20 juli 2015
    Het zal weer een mooie reis worden denk ij zo,wel mooi die Etna maar het lijkt ook een beetje eng.
    Nou veel plezier nog en genieten maar.
  3. Nicklas:
    20 juli 2015
    Prachtig weer die verhalen tot in detail beschreven alsof je er bij bent.. TOP! Gelijk nog even wat foto's van vorig jaar bekeken ook weer gaaf! Rij voorzichtig met die zwarte 500 en veel plezier!!