Dag 5 - Op weg naar Killarney in Kerry-county

28 juli 2021 - Killarney, Ierland

Eerst nog even over gisterenavond.

Nadat Pamela ons bij het restaurant had afgezet hebben we ons lekker laten verwennen op onze laatste avond in Cobh. We zijn gestart met een voortreffelijke vis-cake en uiteraard hoort hier een flesje Saugvion blanc bij voor de fam. Witteman. Als hoofdgerecht namen we beide een lekkere Ierse biefstuk met cantharellen en uienringen. De salade, mwah, behoudens dat het de vlag van Ierland weergaf kwa kleur, vonden we minder. Maar zij konden ook niet weten dat doperwten niet ons lievelingsgerecht is. Voortreffelijke avond geweest op de kop van de haven met uitzicht op de steiger van de White Star Line. We besloten terug te wandelen naar ons landhuis. Op deze manier toch weer onze 14000 stappen (10km) aangetikt gisteren.

Hoe is het ons vandaag vergaan?

We werden wakker met de zon in de kamer, boven verwachting maar het is opnieuw een prachtige dag geweest. Opnieuw 08:00uur aan het ontbijt, we moesten immers verplaatsen, Yoghurt met fruit/noten, ons favoriete gekookte eitje (8min) met toast en 1 zakje in de theepot. Had Pam goed onthouden. Gezeten naast ons tafeltje gaf ze ons als tip mee om de ferry te nemen over de rivier. Dat scheelde ons 45min. omrijden over Cork. Hartelijk afscheid genomen van deze lieve vrouw.

Haar woorden ter harte genomen, nu konden we veel sneller de kustroute volgen richting Charles Fort en vervolgens naar Kinsale. Dit is een heel leuk plaatsje met fel gekleurde 'flower power' huisjes. Het was er gezellig druk. Hier hebben we heerlijk koffie gedronken met wat lekkers erbij en door het plaatsje gesnuisterd. Het staat bekend als culinaire hoofdstad van de county. Er is dan ook van alles wat te vinden. Mar maakte gelijk van de gelegenheid gebruik om zo nu een dan een van de kleine winkeltjes te bezoeken. Geen probleem natuurlijk maar dat heeft geld gekost….hahaha!

Na ongeveer 2 uur hebben onze weg weer vervolgd. Zijn op de binnenweggetjes gebleven en kwamen door allerlei kleine plaatsjes. Net voor ‘Macroon’  liep het verkeer wat vast en zag ik in een oude werkplaats een restaurantje. We zijn hier gestopt voor een verlate lunch en hebben een heerlijk broodje met verse krab genuttigd. Deze keer met een kop koffie.

Daarna de weg ingezet naar Killarney. Hier zijn we inmiddels aangekomen, een prachtige locatie waar we ons zeker gaan vermaken. Hier zullen we 3 nachten verblijven want er is hier echt veel te zien en te doen. Morgen o.a. de ‘Ring of Kerry’