Dag 6 – Ring of Kerry

29 juli 2021 - Killarney, Ierland

Vandaag in een andere locatie een ander ontbijt. Kan het beter dan bij Pam? Alles kan natuurlijk, dit was verfijnder, luxer (Rabarber in de yoghurt met witte choco snippers erop) maar geef ons maar de yoghurt met al het fruit van Pamela. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo’n lekker gepocheerd ei (Egg Benedict met hollandaise saus) heb gegeten als vanochtend. Geweldig, leek wel een moorkop. Mmm. Zo zie je maar weer, overal anders!

Wij zijn vanuit Killarney de ca. 180km lange panoramaweg gestart. ‘The Ring of Kerry’! Deze behoort tot een van de populairste routes van Ierland. Je rijdt door fraaie landschappen met prachtige vergezichten, meertjes, bruggen, kasteeltjes, noem maar op. We startte de route met, weliswaar bewolkt, maar verder prima weer, temperatuur rond de 20°C. Ze waarschuwden ons voor drukte op de wegen maar we hebben daar niets van ondervonden. Waanden ons zo nu en dan alleen op de route. Mazzel denk of hadden die anderen het weersbericht iets anders ingeschat.

Net voor Portmagee naar de imposante kliffen van Kerry geweest. Fantastisch om zo de diepte in te kijken. Heel veel zeevogels, o.a. de Papegaaiduiker, hebben daar hun broedgebied. Wij hebben alleen meeuwen kunnen ontdekken………….het zij zo. We zijn ook nog even over de brug naar Valencia Island geweest. Nou daar op dat eiland wordt je niet vrolijker. Al helemaal niet als je er woont denk. Na een km of 10 hadden we nog niets opwindends gezien of meegemaakt en zijn we gedraaid. In Portmagee lekker vissoep gegeten als lunch. Dat maakte alles weer goed.

Vanaf het moment dat we weer in de auto stapten zagen we dat het weer ging omslaan. Het werd echt grijs en er kwam mist boven zee te hangen. Kortom het ging regenen, harder regenen tot plenzen aan toe. Kortgezegd, we willen morgen eerst het Nationale park in en daarna toch nog, met de klok mee, een stuk van de Ring of Kerry terugrijden. We hebben door het slechte weer toch nog e.e.a. gemist wat we wel willen zien. ‘Once in a lifetime’!

Neemt niet weg dat we alles bij elkaar een prima dag achter de rug hebben. Je weet dat dit kan gebeuren….het is hier niet voor niets zo mooi groen, hahaha. Eigenlijk heeft het kwa weer alleen nog maar meegezeten.

We hebben lekker gegeten in ons hotel en zitten nu in een louncheroom op 1 hoog, om de hoek van onze kamer. Hebben nog een flesje mee omhoog genomen. Ik zie overigens wel dat het droog geworden is. Dus achteraf gaat de schrijver maar z’n Cubaantje opsteken.

Later…

1. Sylvia van Bakel:
    29 juli 2021
    Ziet er wederom super mooi uit 🤩
  2. Mir en rich:
    Heerlijke verhalen weer!!
  3. Anita Peerdeman:
    29 juli 2021
    De Ring van Kerry...wat is het daar prachtig hé?
  4. Hans De Vries:
    29 juli 2021
    Zou best een plensbui willen hebben hier, al een dikke maand 35 plus en komende week soms 42 graden…….
  5. Henk den Butter:
    30 juli 2021
    Hallo jullie mooie verhalen van een heel mooi land. Geniet er van
  6. Sjeeltje:
    30 juli 2021
    Lekker dat uiteindelijk toch nog de fik in die Cubaan kon.....
    Mooi verhaal weer en prachtige foto's. Ik kijk al weer uit naar jullie volgende dag
    X
  7. Kim:
    30 juli 2021
    Ik krijg ook zin in vakantie als ik jullie foto's zo bekijk en verhalen lees. Veel plezier! Ziet er mooi uit allemaal.