Sardinië - De Maddelena archipel

2 augustus 2016 - La Maddalena, Italië

Vandaag stonden de eilanden Maddalena en Caprera op het programma. Bijtijds opgestaan zodat we een van de eerste ferries konden pakken. Om 09:00uur stonden we op het veerpont. Als je van rust en ongerepte omgeving houdt dan ben je hier op je plek. Op de twee grootste eilanden na is de archipel onbewoond. De haven en het dorp zelf zijn redelijk toeristisch maar als je er verder vanaf komt te rijden heb je prachtige vergezichten en plekjes waar je kan zonnen en zwemmen zonder pottenkijkers. De route rond het eiland is ca 20 km lang en je komt langs de mooiste baaitjes voor een stop. Via een 600m’ lange brug is Maddalena verbonden met Caprera. Dit is een overwegend groen eiland, maar is voor de Italianen erg belangrijk omdat daar de legendarische revolutionair “Garibaldi“, een soort Willem van Oranje zeg maar, gewoond heeft en begraven ligt. Je schijnt er prachtige wandelingen te kunnen maken door de bossen. Moet je hier wel komen in de wintermaanden vinden wij, gaan met 35 tot 40gr niet aan zo’n tocht beginnen. Vanaf de weg/parkeerplaats naar het strand gaat nog net. Geluncht in Maddalena in de haven. Hebben we hier wel eens beter gedaan. Volgens Mar was de kok al aan z’n middagdutje begonnen en had de schoonmaker waarschijnlijk wat in elkaar geflanst. Ach, komen nog genoeg gelegenheden toch….
Lekker baaitje opgezocht en zo’n 2 uurtjes op onze handdoek gelegen. Voldoende zon gepakt en de ferry opgezocht voor de overtocht terug naar Sardinië. Hier bij de B&B het zout eraf gezwommen en we gaan zo een hapje eten.
Morgen willen we naar Porto Cervo en het centrum van Olbia even bekijken. Ook beter om de huid even wat rust te gunnen na al die zon.

Later…

1. Cilia:
    2 augustus 2016
    Wat een heerlijk verhaal. Kun je er ook fietsen zonder elektrische aandrijving? Geniet lekker..
  2. Wilbert en Marianne:
    5 augustus 2016
    Alles kan natuurlijk, maar wij zouden opteren voor een elektrische. Te veel bergen en te stijl.