Sicilië - Orsa Maggiore Vulcano

22 juli 2015 - Vulcano Porto, Italië

Vandaag is het moment dat we naar de Eolische eilanden reizen. Dit is een eilandengroep bestaande uit 7 vulkaaneilanden die deel uitmaken van de vulkanische rug onder water voor de noordoostkust van Sicilië. Hiervan gaan we er 2 bezoeken. Ze staan overigens allemaal op de werelderfgoedlijst van UNESCO. We zijn overigens weer begonnen met een frisse duik in het zwembad en lagen om 07:30uur heerlijk in de ochtendzon op te drogen. Ondertussen genietend van de vele vogels om ons heen. Na het ontbijt hebben we de koffers gepakt en zijn we op weg gegaan naar Milazzo. Op een grote parkeerplaats hebben we onze auto achtergelaten en door de uitbater hiervan naar de haven gebracht. In het haventje hebben we lekker geluncht. Vervolgens vertrok de ferry naar Vulcano, de 1e van de 2 eilanden waar we 2 nachtjes zullen verblijven. Daar aangekomen heb ik gebeld met de accomodatie die we geregeld hebben en werden we opgepikt. Je ruikt continu een zwavellucht op het eiland. Ook kan je hier "heilzame" modderbaden nemen. We gaan het beleven. Morgen gaan we in ieder geval naar de kraterrand. Rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen en lekker geluierd. Nu even lekker douchen en ergens een hapje eten. Later...