USA - De Hooverdam en Springdale – Zion National Park

14 augustus 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Omdat we er toch zo dicht bij zaten zijn we van onze route afgeweken en eerst naar de ‘Hooverdam’ geweest. Op de weg (Zuidoost) er naar toe stopten we eerst weer even bij een supermarktje om ons ontbijt en koffie in te slaan. Op de parkeerplaats waren we ook in de gelegenheid om ‘Guns' te kopen. Tweedehands of nieuw met 10% discount …….. (de 1e keer dat we dit tegenkomen)!

De indrukwekkende Hooverdam, 221m' hoog en 380m' lang, is gebouwd in 4 jaar tijd (1931 – 1935). In het bezoekerscentrum lazen wij dat de uit vijfduizend man bestaande bouwploegen in deze 4 jaar 2,5 miljoen m3 beton gestort hebben voor de gigantische dam. De aanleiding was dat een enorme overstroming van de Colorado rivier grote delen van het zuidwesten van de USA onder water had gezet. Veel mensen werden verrast en hebben dit niet overleefd. Om een herhaling te voorkomen werd besloten om de rivier in de vorm van een stuwdam een soort van korset om te leggen. Tevens wordt nu de hele regio voorzien van elektriciteit, wat voor een energie vretende stad als Las Vegas natuurlijk niet verkeerd is! Je wordt overigens i.v.m. een eventuele terroristische aanslag streng bekeken voordat je wordt toegelaten op de dam.

Uiteraard mochten Mr. en Mrs. Whiteman gewoon doorrijden, betrouwbare koppen!!!

Vanaf de Hooverdam moesten we nu ca. 310km rijden naar de rode rotsen van de door de Virgin Rivier uitgesleten Zion Canyon. Het belooft wat te gaan worden hoor. We zien nu al de mooiste rode creaties aan ons voorbij komen. Morgenochtend willen we de eerste shuttle bus naar het park hebben. De rest van de middag nemen we vrij af en gaan lekker luieren. Straks even de fietsen regelen en lekker hapje eten.

Heb ik weer. Denk ik bij het supermarktje 2 lekkere Budweisers gekocht te hebben, blijkt het bier met tomaat en limoen te zijn! Met veel ijs erin en effe doorbijten lukt het wel!

Later…

1. Agnes Weber:
    15 augustus 2017
    Gadver ... tomaat en limoen bier ... gruwel ... hahaha
  2. Ad en Monique:
    15 augustus 2017
    indrukwekkend weer ! enne....lekker zo`n gezond biertje?! x x x