Aankomst Athene

13 augustus 2023 - Athene, Griekenland

Omdat we pas vanmiddag onze vlucht hadden konden we het allemaal lekker rustig aan doen. We hebben nog allerlei huishoudelijke klusjes gedaan, wat boodschappen en ben nog even afscheid gaan nemen van vaders.

Jan kwam ons om 13:00uur oppikken om ons te weg brengen naar Schiphol. We moesten natuurlijk wel eerst even afscheid nemen van Balthi en Juul. Voelde toch vreemd, voor het eerst dat we zo’n lange tijd bij ze weggaan. Toen we de luchthaven op kwamen rijden dachten we dat het behoorlijk druk zou zijn om door de security heen te komen. Hadden thuis natuurlijk wel al ingecheckt en waren bij de dropp-off samen zo de koffers kwijt. Wat schetste onze verbazing toen we boven kwamen, we zo door konden lopen. Heerlijk, hebben dat de laatste keren dat we vlogen natuurlijk wel anders meegemaakt. Eigenlijk liep alles heel voorspoedig, zelfs de vlucht 25min korter dan vooraf aangegeven.

Nou we zitten dus in hartje Athene, zijn al even op het dakterras geweest en daar vandaan zie je zo de Akropolis liggen. Het heet het Circus Athene Hostel in de wijk Psiri. Een leuke accommodatie, vriendelijk personeel met heel veel jonge mensen. Gitaren op hun rug, oor- en neusringen etc. Passen we natuurlijk heel goed tussen hahaha.

Na ingecheckt te zijn hebben we lekker gegeten en een heel lekkere lokale wijn uit de Peloponnesos. (Fris met een licht zuurtje, wat houden wij daar toch van)! Ik heb me voorgenomen géén Griekse namen of woorden te gebruiken. Is misschien nog wel erger dan het IJslands. We hebben na het eten nog even afgesloten buiten op het terras. Momenteel is het goed toeven hier, ongeveer 26 a 27°C. Morgen bijtijds op pad, hebben een fietstocht door Athene geboekt met een Nederlandstalige gids. Lekker ontspannend in ieder geval.

Later…

3. Nancy:
    Leuk om weer mee te reizen. Veel fietsplezier. 🚲
  4. Sjeeltje:
    14 augustus 2023
    Heerlijk zo'n wijntje met een licht zuurtje! Hopelijk hebben jullie er niet teveel genomen, zodat je vandaag weer fris en fruitig op de fiets op pad kunt. Have fun! 🚵🏻‍♀️🚵🏻‍♂️