Zakynthos, het eiland van zandstranden en de zeeschildpadden

28 augustus 2023 - Bochali, Griekenland

We zijn inmiddels aanbeland op Zakynthos, ons 4e eiland in de Ionische zee. Onze ferry vertrok pas om 18:00uur dus hadden nagenoeg de hele dag nog lekker aan het strand. Moesten natuurlijk wel om 11:00uur de kamer uit maar daar hadden ze een prima oplossing voor. Prachtige douches beneden waar iedereen gebruik van kon maken die later vertrok. Lekker liggen lezen, beetje zwemmen vooral dus geluierd. We hebben ook echt het gevoel dat we aan het uitrusten zijn.

Aangekomen bij de ferry-haven raakten we in gesprek met een Engels stel die al jaren in Australië wonen. Zij hebben een jaar onbetaald verlof opgenomen en zijn hier momenteel bij een vriend en gaan straks een camper kopen om een heel jaar Europa door te toeren. Die laten ze dan hier op Zakynthos achter voor goede vrienden om er mee te toeren. Ze zijn iets jonger dan ons en wilden niet wachten op hun pensioengerechtigde leeftijd. Hun motto “We zijn nu nog fit en gezond, doen dus!” Mooie gedachte toch.

Je kent natuurlijk Zakynthos vanwege de vaste plaatjes met het scheepswrak op het spierwitte strand. Maar Zakynthos heeft wel meer te bieden. Het heeft een kustlijn van ruim 100 kilometer lang. Dus voldoende plek om je slippers uit te trekken en met badlaken neer te strijken. De meeste stranden liggen aan de zuidkant. Imposante kliffen worden afgewisseld met kleine baaien en lange stranden. Toch, maar we moeten het natuurlijk nog verder ontdekken, hebben we een beetje het gevoel in Torremolinos terecht te zijn gekomen. Rondom Zakynthos stad is het een gekkenhuis met allemaal van die hoge hotels, schreeuwende muziek uit de barretjes en echt over-crowded. Niet ons ding!

We overnachten in een appartement en wel zo lekker, er is ook een zwembad bij. Het strand is op loopafstand en er zijn genoeg eetgelegenheden in de buurt met verse vis op de kaart of typisch Griekse gerechten hebben we inmiddels gezien.

We gaan vandaag kijken wat of allemaal hier verder kunnen zien.

Later...

1. Leon:
    29 augustus 2023
    Hoe zijn de overtochten vakantiegangers? Ik meen mij te herinneren Wilbert, dat wij samen op de Griekse wateren nog een paar heftige bootreisjes hebben meegemaakt.
  2. Lisette:
    29 augustus 2023
    Heerlijk zo ontspannen even bijkomen van alle mooie plekken die jullie inmiddels hebben gezien
  3. Wilbert en Marianne:
    29 augustus 2023
    Idd, weet ik ook nog. Mooie herinneringen. Was het toen niet met zo'n draagvleugelboot? Wij hadden telkens een rustige zee.
  4. Wilbert en Marianne:
    Volop genieten......heerlijke vakantie.
  5. Willem Witteman:
    30 augustus 2023
    En aan jullie kleur tezien
    Kan je ook zeggen we hadden er goed weer bij .👍