Laatste uurtjes op Ithaki en dan met de ferry naar Kefalonia

27 augustus 2023 - Sami, Griekenland

We kunnen niet anders zeggen dan dat we een super verblijf gehad hebben op Ithaki. Niet alleen de accommodatie waar we verbleven, al geeft dat natuurlijk wel iets extra’s mee. Vooral ook de vriendelijkheid van de mensen, de straatjes van de dorpjes Vathy en Kioni en het ongelofelijk lekkere eten wat we hier genuttigd hebben. Kortom een aanrader om een keer te bezoeken.

Na hartelijk afscheid genomen te hebben van onze gastvrouw zijn we naar het strandje ‘Dexia’ geweest. Heel dichtbij maar een heel lekker plekje. We kwamen daar leuk in gesprek met een Engels stel over van alles en nog wat. Mocht haar snorkelset lenen en kwam er na een paar happen zoutwater weer achter dat dit niet echt mijn ding is tenzij het een volgelaatsmasker is.

We hebben tot 14:30uur op het strandje gelegen en zijn toen een laatste hapje gaan eten in Vathy. Was goed hoor om uit de zon te gaan. Ook al zijn we hier inmiddels 2 weken kan ik goed merken dat m’n bast de voorbije 2 jaar (Ierland en IJsland) weinig tot geen zon gezien heeft. Lijkt wel of alle pigment uit m’n lichaam verdwenen is hahaha.

We hadden de ferry van 16:15uur en deze nam ons mee naar Kefalonia. Ze zeggen dat dit één van de minder bekende Ionische eilanden is. Nou dat vind ik wel meevallen hoor, we stonden zeker niet alleen met onze auto op de ferry.

Het is niet over-crowded dus we kunnen hier zeker genieten van de rust en ruimte ook al zijn we hier maar 1 nacht omdat we dit eiland nodig hebben voor de aansluiting tijdens onze reis.

We overnachten in een eenvoudig appartement in de haven van Agia Efimia (het oosten van het eiland). We zitten aan de rand van het strand maar er is hier ook een zwembad bij.

Toen we aan kwamen varen zagen we de steile kliffen met grotten. Deze kan je alleen bezoeken met een boot zo te zien. Op weg hiernaartoe reden we door een geurend dennenbos en langs de azuurblauwe zee. Het dorp is erg rustig. Je ziet overal mooie panden en herenhuizen die helemaal in de stijl van Kefalonia zijn gebouwd. Dat maakt het Griekse sfeertje wel compleet hoor. Vanuit deze slaapplek kunnen we alle kanten op. Al zullen we waarschijnlijk kiezen voor een strandbedje met parasol om uitgerust aan de volgende transfer naar Zakynthos te beginnen. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de vertrektijden nog moet zien te achterhalen.

Toen we eind van de middag van de ferry afkwamen ca. 18:00uur was het nog zo’n 12 min naar onze accommodatie. We hadden dus het geluk de laatste 2 rondes van Max live te zien op onze kamer. Dat maakt zo’n dag als vandaag alleen maar mooier.

Later...