Afscheid Ionische eilanden - Aankomst Nafplion

30 augustus 2023 - Nafplio, Griekenland

Gisterenavond hebben we gedineerd in een wat sjiekere gelegenheid. We zaten in de achtertuin en keken van afstand op het verlichte Zakynthos. Heerlijk gegeten (wanneer niet eigenlijk) en uiteraard een flesje wijn erbij en geproost op het afscheid van de eilanden. Wat genieten we tot heden.

Vanmorgen koffers weer gepakt, zijn we inmiddels zo bedreven in geworden, in een mum van tijd liggen ze in de auto. Rustig het ontbijt genuttigd, uitgecheckt en leuk afscheid genomen van de eigenaresse van de accommodatie. Heel vriendelijke mensen die hard werken voor hun toko.

Vervolgens zijn we naar de grote ferry haven van Zakynthos gereden. Deze keer varen we echt met een knoert van een schip. We zaten koud aan boord toen het giga begon te hozen. Het kan toch wel, we hebben namelijk nog geen spat regen gehad. Nu ik dit zo schrijf, varen we richting Kyllini op het vasteland en begint het alweer blauw te worden.

Inmiddels aangekomen in Nafplion. Dit is een oude koningsstad, met een prachtige burcht. Hier zijn we momenteel nog niet aan toe gekomen en staat morgenvroeg op het programma.

Vanmiddag en vanavond na het eten liepen we door een gedeelte van het oude centrum en zie je links en rechts sfeervolle panden, met marmer in de straten en stegen en overal leuke winkeltjes. Mar zei direct al “Hier ben ik nog niet uitgekeken” hahaha!

Onze accommodatie is echt een pareltje. Het zijn in totaal 26 kamers en deze zitten op een 4-tal niveaus. Als voorbeeld om de receptie te bereiken en voor het ontbijt moeten we 72 traptreden doen. Dus morgenochtend hebben we ons ochtendgymnastiek direct te pakken. Wat een kuitenbijter! Zit hier echt weer ouderwets op een balkonnetje, hangend boven de straat, met m’n sigaar en een goed glas ‘rode’ wijn m’n verslag te doen. Ultiem kippenvel moment!

We gaan hier morgen zeker nog genieten van onze laatste vakantiedag.

Later...

1. Ad en Monique:
    30 augustus 2023
    Heel sfeervol!! Geniet nog even samen. En alvast goede reis naar huis.
  2. Marijke:
    31 augustus 2023
    Het zit er bijna op, was weer een fantastische vakantie, mooie foto's, leuke accommodaties, lekker eten, mooi weer en gelukkig maar 1 bui, , who cares? Nog ff genieten en een goede reis naar huis.
  3. Willem Witteman:
    31 augustus 2023
    Willem Witteman
    Wat is er toch veel , heel veel te zien en te beleven . en dat hebben jullie weer
    gedaan het was weer leuk mee te genieten .