Aankomst in Galaxidi en kookcursus

16 augustus 2023 - Galaxídion, Griekenland

Vandaag is weer zo’n dag om lekker bij te schrijven in je lange geheugen. Bijtijds opgestaan, douchen, koffertje inpakken en aan ons ontbijtje gegaan. Wij waren op tijd maar Grieken zitten op een ander tempo. Onze huurauto werd om 09:00uur afgeleverd maar wij zaten nog heerlijk te ontbijten. Geen stress, t’is vakantie, dus op z’n Grieks gewoon wat later met de man van de Rental-Car alles doorgenomen. Vervolges heel hartelijk afscheid genomen van onze receptioniste met d’r roze haar. Ze was een ‘Die Hard fan’ van Guns & Roses en de Stones. (Gelijk raakvlakken met d’r, hoe kan dat nou?)

Auto valt ons wat tegen maar voldoet. Komen er in ieder geval wel de vakantie mee door. Richting Galaxidi en Delphi.

Toen we aankwamen en de poort doorliepen was de familie/crew nog bezig met de lunch. Maar de manier van verwelkomen, we voelden het als thuiskomen. We zitten in een prachtige accommodatie bij een heel lieve gastvrouw met dochter (Meer nog niet ontmoet). Daarnaast waren we heel blij verrast dat we er vanmiddag bij konden met de workshop die hier mogelijk bleek. Nu hebben we morgen de tijd aan onszelf in Delphi en hoeven we nergens rekening mee te houden. We bewonderen Chrisoula en haar dochter voor hun geduld voor talentloze cursisten op het gebied van Pita rollen. We dachten aardige hobby-koks te zijn maar dit bewijst maar weer eens dat we nog veel moeten leren.

Neemt niet weg dat we ontzettend genoten hebben en uiteraard straks heel erg benieuwd zijn naar het resultaat en de smaak van de 'Pita'!

Na het eten gaan we even naar het haventje en nog een afzakkertje halen. Morgen naar Delphi.

Later…

1. Lisette:
    16 augustus 2023
    Nou dat wordt thuis gehangen natuurlijk😊 kom graag proeven👍
  2. Nathalie:
    17 augustus 2023