Aankomst Kastraki en Sunset op de rotsformaties van Meteora

18 augustus 2023 - Kastraki, Griekenland

Gisterenavond zijn we naar het haventje gegaan om lekker vis te gaan eten. We hadden diverse plateaus besteld met mosselen, gegrilde octopus en gegrilde squid (Pijlinktvis) met een lekkere Griekse salade als sidedish. Ikzelf heb er heerlijk van genoten maar Mar vond de pijlinktvis toch wat te rubberig smaken en moest er niets van hebben. Daarna rustig terug gewandeld naar Gaminedes ons verblijf. Hier hebben we nog tot laat op het terras een borrel gedaan met Chrisoula en d’r personeel.

Vanochtend lekker rustig opgestaan, koffers gepakt, gedoucht en aan ons ontbijtje geschoven. Wat was het toch heerlijk bij Chrisoula. Ze had weer van alles voor ons gemaakt, we hebben alle keren zo voortreffelijk bij haar gegeten.

Na allerhartelijkst afscheid van haar genomen te hebben zijn wij op weg gegaan naar wat voor ons een plek op onze bucketlijst is. ‘Meteora’ een rotsformatie in het hart van Centraal Griekenland. We hebben op afstand al een voorproefje gezien. Wonderbaarlijk en ongelofelijk hoe ze dat hebben kunnen bouwen boven op de rotsen.

We zitten momenteel in een prachtige accommodatie in Kastraki middenin tussen de rotsen van het Meteora gebied. We hebben een prachtig uitzicht vanuit de kamer en het terras en kijken steeds met een wauw-gevoel om ons heen. Had er eerder in ons boek thuis over wereldwonderen al veel over gelezen vandaar dat het op onze lijst stond. Wat een wereldwonder is het hier, voldoet aan al onze wensen.

We zijn net terug van ons diner want zijn eerst omhoog gaan rijden om het Sunset moment mee te kunnen maken. Morgen proberen we bijtijds op pad te gaan om de kloosters van dichtbij te bekijken en van binnen te zien.

Eerst nog een slaapmutsje met een ‘fris zuurtje’. Zal ik er ook maar een klein sigaartje op roken. YES!

Later…

19 augustus 2023
    Wauw…..die zonsondergang! 🤩
  3. Willem en Anita:
    19 augustus 2023
    Schitterend! Dit is heel uniek. Die hoge rots met dat klooster en omgeving.
  4. Ad en Monique:
    21 augustus 2023
    Prachtig!! Zéker heel uniek!
  5. Marijke:
    22 augustus 2023
    wat een prachtig uitzicht en foto's