Ostuni (Witte stad) en aankomst bij de Trullo's

18 augustus 2018 - Monopoli, Italië

Vandaag hadden we weer een verplaatsing richting de trullo’s van Monopoli. Eerst hebben we een tussenstop gemaakt in Ostuni. Uit de verte is Ostuni al te zien. Achter de olijfgaarden duikt ineens de witte huizenzee op! In het midden zie je overigens de iets donkere kathedraal met een glanzend gouden koepel. Van oudsher worden de gevels wit gesausd. We zijn lekker gaan struinen door de, meestal omhoog lopend, kleine straatjes en steegjes. Heb daar nog mooie schoentjes in de afprijzing kunnen scoren. Kijk daar houd ik nou van hè, niet te duur! Hahaha.
Na een uur of 2u30 zijn we weer in de auto gestapt naar ons onderkomen in de trullo's. Het is hier overigens ook weer wat heuvelachtiger. We verblijven nu in zo’n kegelvormig huisje. Het is verrassend ruim van binnen. Onze trullo ligt op een heuvel en er is een lekker zwembad bij tussen olijfbomen.

Ook is er een restaurant waar we vanavond gegeten hebben. Tijdens ons diner ook weer iets heel apart! Hebben jullie wel eens asperges in je toetje gegeten? Wij ook niet, tot vanavond althans. Mar vond het niets! Er zat ook ricotta, gebakken kaas en iets zoets (soort jam) bij. Heel bijzonder, heb het wel opgegeten! Ach, de wijn is wederom top, fruitig met een klein zuurtje!

Morgen richting Matera, veel over gehoord. Als we nog zin hebben waarschijnlijk ook nog naar een ander trullidorp in de buurt. We gaan het beleven.

Ciao  , later…

1. Sylvia van Bakel:
    19 augustus 2018
    Mooie schoenen man! Maar uh hadden ze geen blauwe slippers toevallig 🙈 Wat een leuke huisjes!!
  2. Ann:
    19 augustus 2018
    Mooie foto's weer, en vind je schoenen mooi hoor! Prachtige streek...
  3. Sjeeltje:
    Die huisjes....echt geinig! 😁