Polignano a Mare

20 augustus 2018 - Polignano a Mare, Italië

Vandaag onze laatste verplaatsing naar Polignano a Mare waar we onze laatste twee nachten zullen doorbrengen. Onderweg zijn we nog langs de kant van de weg gestopt omdat we zagen dat ze met lange stokken hazelnoten aan het oogsten waren. Leuk omdat een keer live mee te maken en te zien hoe of ze dit doen. Uiteraard gelijk even mogen proeven. Heel vriendelijke mensen.

Het is opnieuw een juweeltje van een plaatsje. Veel wit gesausde huizen in het historische centrum die gebouwd zijn op een rots die uitstijgt boven een blauwe zee. Als je rondwandelt door de schilderachtige straatjes met allemaal leuke winkeltjes kom je steeds weer uit bij fantastische uitzichtpunten met zicht op de lager gelegen grotten. Enkele worden  gebruikt als restaurant.
Omdat dit gedeelte van de Adriatische kust vooral bestaat uit hoge en steile kliffen zijn er daarentegen niet zoveel stranden. Dus ben je in het plaatsje eigenlijk genoodzaakt om je handdoek op een rots neer te leggen. Er zijn er natuurlijk wel maar dat ene mooie plekje moet je dan uiteraard wel delen met honderden Italianen. Je ligt dan ook hutje mutje op zo’n strandje.

Overigens, bij aankomst in de buurt van de B&B kregen we niemand te pakken, stonden we hartje centrum waar je eigenlijk niet mocht staan en geen parkeerplaats te vinden. Sta je dan met je goede gedrag. Mar bij de auto gebleven en ik al bellende door de straatjes richting de B&B. Sta daar voor de deur, nobody, niente nada! Spreek dus een leuke dame aan die toevallig een hek aan het verschuiven was of zij me kon helpen. Engel op schouder, ze kende ze wel maar zei dat de checkin normaal pas tegen 15u00 was. “Maar ik heb wel een parkeerplaats voor je hoor, € 6,00 p/dag!” Als je weet hoe druk het hier is, mensen die allemaal rondrijden voor een plek, hoefde ik daar natuurlijk niet over na te denken. Er zit 100m1 tussen haar woning met privé parkeerplaats en onze B&B. Lucky me, hahaha!

Wij hebben verder het ongelofelijke geluk in een bed & breakfast te zitten met een fantastisch dakterras met een giga uitzicht op een van de strandjes en de zee. We kunnen via de naast gelegen trap zo datzelfde strandje op om even op te frissen. Ben je het zat ga je weer op je eigen terras op je bedje liggen.

Vanavond lekker licht gegeten en zojuist terug op de kamer. Nog even relaxen.

Morgen gaan we het plaatsje nog wat verder verkennen en voor de rest een stranddag pakken.

Ciao, later…

1. Wim Klaasing:
    20 augustus 2018
    Zo te zien op de foto's en te lezen is het allemaal een geweldige vakantie. Groetjes van Trude
  2. Willem Witteman:
    21 augustus 2018
    dit is wel cultuur snuiven he . een hele andere wereld ,daar sta je niet bij stil .
    zet hem op,mooie omgeving