Dag 11 - Yellowstonepark - Upper and Lower Geiser Bassins

27 juli 2019 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Later dan normaal, maar we hebben hier in het park niet overal internet.

Wekker gezet op 06:30uur maar dwars doorheen geslapen. We werden om 09:00uur wakker. Lekker hoor, hadden we het zeker nodig.

We reden om 10:00uur weg uit Jackson Hole op weg naar Yellowstonepark en al z’n moois. Hadden ruim een half uur oponthoud vanwege wegwerkzaamheden. Mag je op een gegeven moment rijden en kom je langs de bewuste plek en vraag je echt af waarom je zo lang stil hebt gestaan. Bij ons gelukkig beter geregeld met dit soort wegafzettingen. Yellowstone is waar we veel over gehoord en gelezen hebben, en moet een van de hoogtepunten van onze vakantie worden. Nou daar is niets aan miszegd want we hebben genoten vandaag. We reden bij de zuidingang het oudste Nationale Park van Amerika binnen. Aangezien onze verblijfplaats toch op de route van de geiserbassins ligt zijn we eerst even gaan inchecken. We zitten in ‘Deerlodge’ aan ‘Lake Yellowstone’. Prachtige locatie en ontzettend veel dingen te doen in de nabije omgeving.

We zijn direct op pad gegaan om e.e.a. te ondernemen. Als je op de kaart kijkt zie je dat de weg die door het park loopt lijkt op een “8”! Je kan dus heel makkelijk bepalen welk gedeelte je gaat bekijken. Wij kozen vandaag voor de geiserbassins. Het enige wat tegen zat was dat het gedeeltelijk een bewolkte dag was. Enerzijds kwa kleuren niet helemaal verkeerd maar bij de Grand Prismatic Spring kan het mooier als de zon er ook bij is en de Old Faithfull Geiser willen we gewoon nog een keer zien uitbarsten. Wat een geweld, wat een geluid en wat is het gaaf om te zien. Het is ‘Once in a lifetime’ en we zitten er maar 37km vanaf. We staan dus gewoon vroeg op en rijden weg om het nog eens goed vast te leggen. Hebben de tijd aan onszelf toch!

We hebben bij de Old Faithfull de boardwalk (over de plankieren rondom de geiser) gedaan. Je komt de mooiste (kleine) geisers tegen. Maar het mooiste blijft toch de uitbarsting van de Old Faithfull zelf. Vervolgens zijn we naar de overlook van de Grand Prismatic Spring gegaan. Je kent de plaatjes maar opnieuw als je erop staat te kijken word je er stil van. Zo overweldigend is dit. Morgen belooft een mooie zonnige dag te worden, dus ook hier gaan we nog even terug om dit met de zon te zien. Maar we hebben een super dag gehad die helemaal aan onze verwachtingen heeft voldaan.

Lekker in een restaurant gegeten met uitzicht over Lake Yellowstone. Morgen een nieuwe uitdagende dag.

Later…

1. Willem Witteman:
    28 juli 2019
    dit worden boeken met herinneringen
    en foto's vol , mooi hoor.
  2. Sylvia van Bakel:
    28 juli 2019